Vervolgens rolt er dus wat uit.
Nu heb ik een derde veld, (VARCHAR), maar die waardes bevat op de manier van een SET, alleen dan komen bepaalde waarden meerdere keren voor. (het zijn getallen).
Voor elke waarde is set2 heb ik een waarde in set3 staan. (wat de kosten aangeeft van iets in set2)
set1 is een algemene rij, die ik uit een andere tabel haal.
Wat moet er dus gebeuren:
- Set 1 en Set 2 moeten worden vergeleken, en de waardes die ze gemeen hebben, moeten in een array worden geplaatst.
- Voor elke waarde in die array, moet het goede getal uit Set 3 worden gehaald.
- Met een foreach-lus, moet elke waarde van set 2 verwerkt worden, waar tegelijkertijd, de goede waarde van set 3 wordt verwerkt.
ik heb verschillende tabellen (waaruit ik enkele velden hier neerzet): Tabel 1 id (INT(10)) groenteboer (VARCHAR(255)) verkoopt (SET: 'appels','peren','pruimen','kersen','sinaasappels','mandarijnen','komkommers','tomaten' ) kosten (VARCHAR(255))
Tabel 2 id (INT(10)) producent (VARCHAR(255)) gebruikt (SET: 'appels','peren','pruimen','kersen','sinaasappels','mandarijnen','komkommers','tomaten')
Ik wil:
stel, we laten de producent Moppen inkopen bij Jansen:
x=1 x2=1
$kanhalen bevat alleen "tomaten".
nu moet hij de kosten van die tomaten ook eruithalen, zodat dat kan worden verwerkt op de plaats van de drie vraagtekens.
Je zult dan de indexen van de prijzen (kosten) af moeten leiden aan de hand van de indexen van de verkochte artikelen die in de doorsnede (array_intersect) zitten... Dit doet array_search($waarde, $array) - deze functie retourneert de index van $array waar $waarde staat...
Wat misschien netter is het volgende:
tabel "groenteboer":
id (int)
groenteboer (varchar)
en wat je nog meer wilt bijhouden
koppeltabel "verkoopt":
id
groenteboer_id
produkt_id
tabel "produkten":
id
produkt
prijs
Door je gegevens meer te structureren, kun je er ook makkelijker informatie uit halen .