Nieuw lid |
|
Dag allemaal,
ik heb een probleem met het uitvoeren van een sql-query. Hij geeft namelijk letterlijk de query weer i.p.v de uitkomst ervan.
Het totale script bestaat uit twee delen: een invoerscript en het onderstaand resultaatscript. Er wordt een datum ingevoerd en aan de hand van die datum wordt uitgerekend hoeveel maanden verstreken zijn. In de databasetabel moet dan gekeken worden in welke 'schijf' van afschrijving dit aantal maanden dan hoort, hierdoor moet een percentage uit de database gehaald worden.
Maar door in plaats van het percentage uit de database te halen wordt de hele query op het scherm weergegeven.
Een voorbeeld van de database is te zien op: http://www.polli.nl/ovz.html
<?php
include("connect.php");
function monthdiff($datefrom, $dateto, $using_timestamps = false) {
if (!$using_timestamps) {
$datefrom = strtotime($datefrom, 0);
$dateto = strtotime($dateto, 0);
}
$difference = $dateto - $datefrom; // Difference in seconds
$months_difference = floor($difference / 2678400);
return $months_difference;
}
$todate = date("y-m-d");
$datum = $_POST["jaar"] . "-" . $_POST["maand"] . "-" . $_POST["dag"];
$months_differnce = monthdiff($datum, $todate, false);
$result = mysql_query("SELECT percentage FROM afschrijving WHERE $months_difference BETWEEN minimum AND maximum");
echo "SELECT percentage FROM afschrijving WHERE $months_difference BETWEEN minimum AND maximum";
?>
<?php include("connect.php"); function monthdiff($datefrom, $dateto, $using_timestamps = false) { if (!$using_timestamps) { } $difference = $dateto - $datefrom; // Difference in seconds $months_difference = floor($difference / 2678400); return $months_difference; } $datum = $_POST["jaar"] . "-" . $_POST["maand"] . "-" . $_POST["dag"]; $months_differnce = monthdiff($datum, $todate, false); $result = mysql_query("SELECT percentage FROM afschrijving WHERE $months_difference BETWEEN minimum AND maximum"); echo "SELECT percentage FROM afschrijving WHERE $months_difference BETWEEN minimum AND maximum"; ?>
Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is en iemand me verder zou kunnen helpen.
Groet, Gobloun.
|