login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

pop-up + mysql

Offline lasdesigner - 11/08/2005 13:07
Avatar van lasdesignerPHP beginner Hallo ik heb eens criptje om allerlei thumbnails uit de database te halen.

Nu wil ik als je op de thumbnail klik dat hij dan naar de pop up gaat, en dat hij dan de link uit de database haalt om het filmpje te kunnen zien, dus eerst moethij controleren welke id hij heeft, en dan moet hij de link bij dat idtje zoeken.. weet iemand hoe dit moet?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 11/08/2005 13:13
  1. <?
  2. $id = $_GET['id'];
  3.  
  4. //checkpoint: controleren of de id in de DB te vinden is
  5. if(mysql_num_rows(mysql_query("SELECT * FROM [tabel] WHERE id='".$id."'")) == 0)
  6. {
  7. echo "Deze id kon niet worden teruggevonden.";
  8. }
  9.  
  10. //video weergeven
  11. $row = myql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM [tabel] WHERE id='".$id."'"));
  12.  
  13. echo $row['movie']; ///-> moet je $row['movie'] maar in een HTML tag zetten, ben te lui ^^
  14. ?>

mvg stijn, of is het dat nie?
Offline lasdesigner - 11/08/2005 13:13 (laatste wijziging 11/08/2005 13:14)
Avatar van lasdesigner PHP beginner zo opent hij toch geen popup ^o)

Edit
Ik had namelijk dit:

<script language="javascript">
function open()
{
iwin = window.open("directory.php?categorie=" + <?php $_GET['categorie'] ?> + "&popup = " + <?php $_GET['popup'] ?>, "IWIN", "status=no, toolbar=no, location=no, menu=no, width=400, height=400");
}
</script>

maar dat klopt niet:P ik wil dus dat hij hier gaat kijken of hij een id heeft gevonden, en dan de tekst opzoeken
upload/$_GET['categorie']/$_GET['id'] zoiets..:) maar hoe doe ik dat?
Offline thomas___ - 11/08/2005 13:36
Avatar van thomas___ PHP interesse Ik zit met hetzelfde probleem, maar je bestand die je opvraagt is "directory.php" en al die get-vars mag je daar niet achter zetten.
Zou je dit niet kunnen doen door in javascript rechtsreeks een var mee te zenden?

Thomas
Offline Legolas - 11/08/2005 13:39
Avatar van Legolas Onbekend Inderdaad klopt da niet:p wat gebeurt er als je php opent, $_GET['categorie'] zet en weer sluit.. geen echo dus:p

1. <script language="javascript">
  2. function open()
  3. {
  4. iwin = window.open("directory.php?categorie=<?= $_GET['categorie']; ?>&popup=<?= $_GET['popup']; ?>", "IWIN", "status=no, toolbar=no, location=no, menu=no, width=400, height=400");
  5. }
  6. </script>
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.226s