login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

distinct en where functie probleem

Offline sanderdekker - 07/08/2005 16:59
Avatar van sanderdekkerNieuw lid Ik gebruik de volgende query om unieke waarden uit een database te halen m.g.v. restricties
(zoals geslacht = man & leeftijd = tussen 0 en 20 jaar)

$query = "SELECT DISTINCT Name FROM members
WHERE
IAM = '$Gender'
AND Year >= $Age_Under
AND Year <= $Age_Max ";

Wanneer ik voor $Age_Under bijv. gewoon een 0 invul en voor Age_Max een 20 werkt de query wel.

Ik doe dus wat verkeerd bij mijn variabelen $Age_Under en $Age_Max.

Ik definieer deze variabelen als volgt:

$thisyear = date("Y");

$Age_Under = $thisyear - 0 ;
$Age_Max = $thisyear - 20 ;

Waarschijnlijk vergeet ik iets heel doms te doen maar ik zie de oorzaak zelf niet. Hoop dat iemand mij hier verder kan helpen.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Tuinstoel - 07/08/2005 18:06
Avatar van Tuinstoel PHP expert Met var thisyear geef je 2005 weer. En dan met var Age_Under heb je dan 2005 - 0 = 2005, en met var Age_Max heb je dan 2005 - 20 = 1985. Ik zie zo de fout niet, of je structuur is fout, want als je bij age max en age under een 0 en 20 in kunt vullen, verschilt dat nogal van 1985 en 2005, snapje?
Offline sanderdekker - 07/08/2005 18:45
Avatar van sanderdekker Nieuw lid Dat is idd waar ja, ik heb het verkeerd in mijn post vermeld

maar ook als ik bijv. een '1980' als ondergrens en '2000' als bovengrens invul werkt de query wel
ik begrijp er helemaal niks van

toch bedankt voor je hulp tuinstoel, dan weet ik in ieder geval dat mijn php wél goed is
Offline sanderdekker - 07/08/2005 19:26
Avatar van sanderdekker Nieuw lid Ik ben er uit !
De verwarring komt van mijzelf. Age under refereert naar de jongste gebruiker, i.d.g. gebruiker oud 2005 - 0 = 2005

Dat betekend dat mijn query niet
Year >= $Age_Under
moet zijn, deze query geeft nl alle waarden vanaf 2005

het moet precies tegenovergesteld zijn
Year <= $Age_Under

De naam die ik gaf aan de variabele zegt eigenlijk het tegenovergestelde, vandaar de verwarring denk ik. Eigen schuld hè.

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.157s