Dat je ergens geen addslashes() hebt gebruikt, dus dat er een ' of een " of ander ongeldig teken in staat. Meestal komt dit door slordige afwerking, dus geen addslashes() e.d. SQL-Injections zijn zo makkelijk toepasbaar.
Ik heb met mijn host gesproken, die zegt dat php versie nieuw is, php 5.0. Daarom werkt de scripts van 4.2 (php) niet meer. Is dat zo? Of heeft het niets mee te maken? Alle oude scripts moeten toch mee kunnen met vijfde versie?
You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1
Letterlijk zou het dit betekenen.
Je hebt een error in je sql syntax. Check de handleiding die bij je mysql server versie zit voor de rechter syntaxt te gebruiken op lijn 1.
Zoals jullie hier zien: Dumping data for table....... Wat betekent dat? zoiets heb ik nog nooit gezien. OF is dat normaal, zien jullie hierboven een foutje? Als het alles goed zit, dan moet het dus php-script fout liggen.
2. Dingen.
Edit je berichten daarvoor een Edit knop.
Met handleiding bedoel ik de manual de uitleg. Als het goed is zit ie erbij. Een .txt bestandje. Misschien staat het daar ergens in ofzo. Dat geeft ie aan.
@Legolas.
Nee weet ik ook wel maar anders klinkt het toch niet.
Die Engelse zijn zo vaag^^
Ik heb mysql gekeken, die is zeker 100% goed. Ook de script moet echt goed zijn. want ik heb deze script en mysqlgegevens ook andere site gebruikt, en die werkt goed. (bij een andere host). Namelijk php 4.4 (versie).
De huidige site die ik bezig ben heeft de versie van 5. (php versie). Host zegt dat het met php 5.0 te maken heeft daarom krijg ik een errormelding:
You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1
Mysql scherp gekeken, die staat zeker goed. Er is niets mis met mysql. Dus misschien lag het aan php code, nieuws.php. Die is waarschijnlijk van oud versie. Ik zal hier even nieuws.php plaatsen, misschien een van jullie ene goeie tip voor mij......
<?php
// mysql gegevens
$host = "localhost"; // hier vul je je host in
$username = "usename"; // hier vul je je username in
$password = "password"; // hier vul je je password in
$database = "database"; // hier vul je de database naam in
?>
<?php
// mysql gegevens
$host="localhost";// hier vul je je host in
$username="usename";// hier vul je je username in
$password="password";// hier vul je je password in
$database="database";// hier vul je de database naam in
Deze error had ik vroeger ook toen ik php 5 begon te gebruiken en Neen dit ligt niet aan zucht "waar is de connectie" deze staat er heus wel zo dom zal crain wel niet zijn.
Iedergeval crain ik zal even een query door passeren die ik gebruik voor php 5 en die wel werkt test daar eens een keertje mee.
<?
$sQuery = "SELECT * FROM `gebruikers` ORDER BY `naam`"; //query opstellen
if(!$sResult = MySQL_Query($sQuery)) //query controleren
{
echo "Error!- Query kan niet uitgevoerd worden!<BR>"; //een error bericht zodat je snel de lijn vind van de query
echo MySQL_Error();
echo "<BR>";
echo MySQL_Errno();
} else
{
$iNum = MySQL_Num_Rows($sResult);
if($iNum > 0) //als er iets in de database zit de loop is dan true
{
while($obj = mysql_fetch_object($sResult))
{
print $obj->naam . "<br>"; //gegevens uitlezen
}
}
}
}
?>
<?
$sQuery="SELECT * FROM `gebruikers` ORDER BY `naam`";//query opstellen
<remcobers> Ja ik ben nog aan het uitzoeken. Mysql staat echt wel goed, er is niets mee. PHP script staat ook goed onder de versie van php: 4,2 en 4,4. Maar 5.0 komt de probleem voor, wat oorzaak is weet ik nog niet... Mijn host zegt dat het aan php versie 5.0 lag, dus volgens host is mijn script te oud.
Ik snap er zelf ook niks van.... Maar ik ga ff uitzoeken.