login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Ongelezen topiccategorieen

Offline MaZZie - 03/08/2005 18:22
Avatar van MaZZiePHP interesse Hoi allemaal. Ik ben bezig met een forum te maken wat al aardig mooi word. Nu wil ik er in bouwen dat users kunnen zien welke topics ze nog niet gelezen hebben of zien dat er een nieuwe reply is(dan ook als ongelezen neer zetten)
Dit is me nu gelukt alleen bij de forum categorien wil het niet helemaal lukken. ik heb een table genaamd 'forumgelezen' daarin staat een topicid, userid en tijd van laastgelezen.

in de tabel forum staat topic id en laatstgepost.

als laatst gepost hoger is dan laatst gelezen dan is het topic dus ongelezen en zo ook andersom.

nu wil ik in me categoriën het zo maken dat die kijkt of er 1 of meerdere topics ongelezen zijn.

Hoe moet ik dit doen.:cool:

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nemesiskoen - 03/08/2005 18:40 (laatste wijziging 03/08/2005 20:32)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
je kan hiervoor een functie bouwen
  1. <?php
  2. categorie_al_gelezen($catID){
  3. $x=0;
  4. $res = mysql_query("select * from forumgelezen");
  5. while($obj=mysql_fetch_object($res)){
  6. $res2 = mysql_query("select * from topics where id = ".$obj->topicId);
  7. $obj2 = mysql_fetch_object($res2);
  8. if($catID==$obj2->$catID){
  9. $x = 1;
  10. }
  11. }
  12. return ($x==1);
  13. }
  14. ?>
Offline MaZZie - 03/08/2005 20:22
Avatar van MaZZie PHP interesse Dit gaat volgens mij niet werken of ik snap het niet
Offline nemesiskoen - 03/08/2005 20:33 (laatste wijziging 03/08/2005 20:33)

PHP expert
awel
hij gaat eerst alle gegevens selecteren uit de tabel forumgelezen
hier zitten dus bepaalde gegevens ongelezen topics
je gaat dan dat id natrekken en het bijbehorende catID (categorie id) ervan bekijken
als dit overeenkomt met de categorie die je als argument meegeeft dan stuurt hij true terug anders false

zo kan je dus
  1. if(!categorie_al_gelezen($obj->categorieID)){
  2. echo "cat ". $obj->categorieID ." nog niet gelezen!";
  3. }
Offline MaZZie - 03/08/2005 21:38
Avatar van MaZZie PHP interesse Maar op het einde vergelijk je $catID met $obj2->$catID... wat is het nut hier van die snap ik niet

ik moet van alle topics in een categorie bekijken of de datum ouder is dan wat er in topicgelezen staat (als een id niet in topicgelezen staat moet die hem ook als ongelezen zien). als er dan in 1 topics van een bepaalde cat een ongelezen is dan moet die ongelezen geven en anders niet.
Offline nemesiskoen - 04/08/2005 11:00

PHP expert
en jij hebt een forum gemaakt?

Ik vergelijk die omdat je toch wilt weten of het categorie id van een ongelezen topic overeen komt met het categorie id van je huidige categorie die je wilt weergeven. Dit kan je als argument meegeven.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.193s