login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

"En" ertussen

Offline eric - 27/07/2005 15:44
Avatar van ericHTML interesse Ik heb een klein probleempje, met het onder staande script worden de verjaardagen uit de DB gehaald. Bij een verjaardag werkt het script goed maar zodra er meer verjaardagen komen komt het er zo te staan: vandaag is henk 20 jaar geworden is joyce 16 jaar geworden. Alleen hoe zorg ik dan dat er alleen een en na de eerste naam komt en niet na allebei. Het logischte lijkt me met arrays maar dat snap ik nog niet zo erg goed.
<?php
if ($row = mysql_fetch_array($result)) {
do{

$day = $row[day];
$naam = $row[naam];
$jaar = date('Y');
$leeftijd = $jaar - $row[year];

echo "is&nbsp;";
echo "<a href=\"#\" onClick=\"popup('jarig.php?id=$row[id]&to=$row[gebruikersnaam]','shouts','370','600');\"><b>$row[naam]</b></a> $leeftijd jaar geworden";
}
while($row = mysql_fetch_array($result));
}
else {
echo " is er niemand jarig";
}
?>

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline gijs - 27/07/2005 16:08
  1. <?php
  2. if ($row = mysql_fetch_array($result)) {
  3. do{
  4.  
  5. $day = $row[day];
  6. $naam = $row[naam];
  7. $jaar = date('Y');
  8. $leeftijd = $jaar - $row[year];
  9.  
  10. echo "is&nbsp;";
  11. echo "<a href=\"#\" onClick=\"popup('jarig.php?id=$row[id]&to=$row[gebruikers
  12. naam]','shouts','370','600');\"><b>$row[naam]</b></
  13. a> $leeftijd jaar geworden <br />";
  14. }
  15. while($row = mysql_fetch_array($result));
  16. }
  17. else {
  18. echo " is er niemand jarig";
  19. }
  20. ?>

Werkt deze mischien 
Offline eric - 27/07/2005 16:18 (laatste wijziging 27/07/2005 17:43)
Avatar van eric HTML interesse Sorry dat was ik even vergeten te vertellen, ik gebruik het in een scroll dus het moet achter elkaar.
Offline Maarten - 27/07/2005 16:40
Avatar van Maarten Erelid Je moet alle verjaardagen in een array proppen, en dan met implode() de array aan elkaar plakken en als aanplakding "en" meegeven...
Offline eric - 27/07/2005 16:47
Avatar van eric HTML interesse Sorry dat ik het vraag, maar heb je daar misschien een voorbeeldje van want ik snap er helemaal nix van wat je net zei. Maar iig bedankt voor de reactie
Offline Maarten - 27/07/2005 16:50 (laatste wijziging 27/07/2005 17:01)
Avatar van Maarten Erelid Ik heb gelijk je code maar wat opgeruimd, hopelijk leer je er wat van want je code is een zootje...

1. <?php
  2. $jarig = array();
  3. // Hierin komen de jarigen
  4. while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
  5. // Begin uitlezen
  6. $day = $row['day'];
  7. $naam = $row['naam'];
  8. $jaar = date('Y');
  9. $leeftijd = $jaar - $row['year'];
  10. // Gooi de jarige in de array
  11. $jarig[] = 'is <a href="#" onclick"popup(\'jarig.php?id='.$row['id'].'&to='.$row['gebruikersnaam'].'\',\'shouts\',\'370\',\'600\');"><strong>'.$row['naam'].'</strong></a> '.$leeftijd.' jaar geworden';
  12. }
  13.  
  14. if(count($jarig) == 0) {
  15. // Is de array leeg?
  16. $bericht = 'Er is vandaag niemand jarig.';
  17. } else {
  18. // De zit een jarige in
  19. $bericht = 'Vandaag ';
  20. $bericht .= implode(' en ',$jarig);
  21. // Aan elkaar plakken met implode, en dit dan nog achter $bericht plakken
  22. }
  23. echo $bericht;
  24. ?>

De output hiervan zal zijn:
Vandaag is aap 16 jaar geworden en is banaan 78 jaar geworden en is peer 9 jaar geworden.

Dit is natuurlijk klungelige schrijfstijl, maar ik geef de pap ook niet in de mond eh.
Offline eric - 27/07/2005 17:43
Avatar van eric HTML interesse Bedankt Murfy! Het klopt dat de source een beetje een zooitje was. Ik ben op dit moment bezig om mn site opnieuw te maken/scripten en het was vooral de bedoeling dat het eerst ff werkt om de scripting daarna te verbeteren. Beetje rare volgorde maargoed het werkt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s