login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

zoekmachine

Offline Fliten - 17/07/2005 21:08 (laatste wijziging 18/07/2005 07:59)
Avatar van FlitenNieuw lid Hellow. Ik heb dus een zoekmachine voor mijn nieuwssysteem. Het probleem is als ik de pagina met de zoekmachine open dat alle resultaten al getoond worden zonder dat ze opgevraagd werden via de tekstbox.

1. <?php
  2. $zoek = $_POST['zoek'];
  3. $query = "SELECT * FROM `nieuws` WHERE `id` LIKE '%" . $zoek ."%' OR `bericht` LIKE '%" . $zoek . "%'
  4. OR `titel` LIKE '%" . $zoek . "%' OR `datum` LIKE '%" . $zoek . "%' LIMIT 0 , 30";
  5.  
  6. $uitvoer = mysql_query($query) or die (mysql_error());
  7.  
  8. $num = mysql_num_rows($uitvoer);
  9. if(empty($num)) {
  10. echo "'" . $zoek . "' werd niet gevonden...";
  11. } else {
  12. echo "Resultaten:<br/><br/>";
  13.  
  14. while($lijst = mysql_fetch_object($uitvoer)) {
  15. $bericht = $lijst->bericht;
  16. $titel = $lijst->titel;
  17. $datum = $lijst->datum;
  18. $id = $lijst->id;
  19. echo "<tr><td width=\"150\"><li><a href=\"index.php?page=artikel&id=$id\">$titel</a></li></td><td>($datum)</td></tr>";
  20. }
  21. }
  22. ?>

Wat zou ik hieraan moeten veranderen zodat bij het laden van de pagina alleen nog maar de tekstbox + button getoond worden, en pas bij het klikken op de button de resultaten

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Tuinstoel - 17/07/2005 21:28
Avatar van Tuinstoel PHP expert Een OR met een LIKE werkt volgensmij niet, je zou iets van reguliere expressies moeten nemen in MySQL, vraag me alleen niet hoe.
Offline Fliten - 17/07/2005 23:39
Avatar van Fliten Nieuw lid maar daar ligt het probleem niet. hij mag gewoon niet automatisch iets zoeken.
Offline Maarten - 17/07/2005 23:42
Avatar van Maarten Erelid Ja je moet eerst een formulier maken, en dan kan je kijken of het formulier is verzonden met

if(isset($_POST['zoek'])) {
// verwerking hier
}

Is toch wel basis php...
Offline Gerard - 18/07/2005 01:50
Avatar van Gerard Ouwe rakker En een stuk logisch denken. wat tegenwoordig ook moeilijk is voor velen lijkt het wel
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s