login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Sql query fout

Offline meni - 15/07/2005 13:52 (laatste wijziging 15/07/2005 13:53)
Avatar van meniHTML gevorderde Wat is hier fout aan?

Dit is de query :
  1. $sQueryAantal = 'SELECT COUNT(information_ID) AS information_lang FROM sababanews_information WHERE information_lang=\''.$Language.'\' AND information_page=\''. $id . '\' ';

En dit is de error :
Error!- Kan de query niet uitvoeren!You have an error in your SQL syntax near 'WHERE information_lang='en' AND information_page='1' ' at line 1
1064

Kan iemand mij er mee helpen heb alles geprobeerd weet niet wat de fout is.

Edit :
Het komt uit deze script : PageNav Class

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nemesiskoen - 15/07/2005 13:54
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
  1. <?php
  2. $sQueryAantal = "SELECT COUNT(information_ID) AS information_lang FROM sababanews_information WHERE information_lang='".$Language."' AND information_page='". $id ."'";
  3. ?>

die single quotes maken me zot
probeer dat is
Offline Brycer - 15/07/2005 13:54
Avatar van Brycer HTML interesse Je gebruikt ' ipv ", volgens mij is dat het probleem:
  1. $sQueryAantal = "SELECT COUNT(information_ID) AS information_lang FROM sababanews_information WHERE information_lang=\''.$Language."\' AND information_page=\''. $id . "\' ";

Volgens mij klopt dit, maar niet getest, ofzo;-)
Brycer
Offline meni - 15/07/2005 13:58
Avatar van meni HTML gevorderde Ik krijg nog steeds een error dit is hem:

Error!- Kan de query niet uitvoeren!You have an error in your SQL syntax near 'WHERE information_lang='en' AND information_page='1'' at line 1
1064
Offline Brycer - 15/07/2005 14:02
Avatar van Brycer HTML interesse Dit werkt niet?:
  1. $sQueryAantal = "SELECT COUNT(information_ID) AS information_lang FROM sababanews_information WHERE information_lang='''.$Language."' AND information_page='''. $id . "' ";

(je was een ' vergeten bij $id)
Brycer
Offline Brycer - 15/07/2005 14:04
Avatar van Brycer HTML interesse
  1. $sQueryAantal = "SELECT COUNT(information_ID) AS information_lang FROM sababanews_information WHERE information_lang='".$Language."' AND information_page='''. $id . "' ";
Ik krijg wat van die query's:s
Je had '' ipv "
Hopelijk werkt ie nu;-)
Brycer
Offline meni - 15/07/2005 14:05
Avatar van meni HTML gevorderde Nee als ik die code gebruik dan haalt hij de hele pagina weg dus zeg maar vanaf dat de query begint tot aan het eidn haalt hij weg.
Offline Brycer - 15/07/2005 14:06
Avatar van Brycer HTML interesse
  1. $sQueryAantal = "SELECT COUNT(information_ID) AS information_lang FROM sababanews_information WHERE information_lang='".$Language."' AND information_page='". $id . "' ";
Je moet de volgende keer wat beter letten op '' en "
Offline meni - 15/07/2005 14:12
Avatar van meni HTML gevorderde Nou ik weet niet wat het is maar krijg steeds dezelfde error, maar goed ik moet nu weg ik kijk er later wel weer na.
In iedergeval bedankt voor de moeite.
Offline Voldemort - 15/07/2005 14:18
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Probeer het zo eens:

1. $sQueryAantal = "SELECT COUNT(`information_ID`) AS `information_lang` FROM `sababanews_information` WHERE `information_lang`='".$Language."' AND `information_page`='". $id . "' ";
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.22s