Grafische gevorderde |
|
Hey,
Ik ben bezig met een distinct query, maar ik heb geen flauw idee wat ik er nu aan moet veranderen. Het is de bedoeling dat de vissoorten die voorkomen in de vangstentabel (dus de soorten die ik een keer gevangen heb) onder elkaar worden weergegeven. Ik krijg nu wel een lijstje onder elkaar, maar die ziet er zo uit:
Vangsten per soort:
- -
- -
- -
- -
- -
ipv zo:
baars
brasem
schubkarper
etc.
Dit is mijn code:
<?
$sql2 = mysql_query("SELECT DISTINCT(vissoort) FROM carp_catch ORDER BY vissoort ASC");
while($select2 = mysql_fetch_assoc($sql2)){
echo '<a href="vangst.php?id='.$select['id'].'"><u>'.$select['vissoort'].' - '.$select['datum'].' - '.$select['stek'].'</u></a><br>';
} ;
?>
<? $sql2 = mysql_query("SELECT DISTINCT(vissoort) FROM carp_catch ORDER BY vissoort ASC"); echo '<a href="vangst.php?id='.$select['id'].'"><u>'.$select['vissoort'].' - '.$select['datum'].' - '.$select['stek'].'</u></a><br>'; } ; ?>
Ik werk verder nooit met DISTINCT, dus het zou heel goed kunnen dat ik iets heel simpels, maar wel belangrijks ben vergeten in de query te zetten, maar dat hoor ik dan wel van iemand denk ik
EDIT Ik krijg trouwens geen error ofzo.
EDIT 2: Even de select aanpassen was ook een idee. Wel heel n00bie van me om daar overheen te kijken. het werkt nu
-----------------------------------------------------------------
Maar nu bedenk ik me iets anders. Als ik er nu achter wil zetten hoeveel ik van dat soort gevangen heb, hoe moet ik het dan doen?
num_row ofzo in de while loop zetten?
|