Raare Error
tomk - 09/07/2005 14:57 (laatste wijziging 09/07/2005 15:12)
|
ASP interesse |
|
Ej mensen ik krijg een maffe error. Deze error:
Column count doesn't match value count at row 1
<?
if(isset($_POST['Submit'])) {
if($_POST['voornaam'] == "" || $_POST['achternaam'] == "") {
echo "Gelieve alle velden in te vullen!";
} else {
$rg_sql = "INSERT INTO spelers (id, voornaam, achternaam, afkomst, leeftijd, snelheid, uithou, spelint, passen, schieten, koppen, keepen, balcontrole, tackelen, langepas, spelher) VALUES ('', '".$_POST['voornaam']."', '".$_POST['achternaam']."', '".$_POST['leeftijd']."', '".$_POST['snelheid']."', '".$_POST['uithou']."', '".$_POST['spelint']."', '".$_POST['passen']."', '".$_POST['schieten']."', '".$_POST['koppen']."', '".$_POST['keepen']."', '".$_POST['balcontrole']."', '".$_POST['tackelen']."', '".$_POST['langepas']."', '".$_POST['spelher']."')";
mysql_query($rg_sql)or die(mysql_error());
echo "Je hebt succesvol een speler aangemaakt! maak nu nog een nieuwe aan<a href='speleraanmaken.php'>Nieuwe Speler.";
}
}
?>
<? if(isset($_POST['Submit'])) { if($_POST['voornaam'] == "" || $_POST['achternaam'] == "") { echo "Gelieve alle velden in te vullen!"; } else { $rg_sql = "INSERT INTO spelers (id, voornaam, achternaam, afkomst, leeftijd, snelheid, uithou, spelint, passen, schieten, koppen, keepen, balcontrole, tackelen, langepas, spelher) VALUES ('', '".$_POST['voornaam']."', '".$_POST['achternaam']."', '".$_POST['leeftijd']."', '".$_POST['snelheid']."', '".$_POST['uithou']."', '".$_POST['spelint']."', '".$_POST['passen']."', '".$_POST['schieten']."', '".$_POST['koppen']."', '".$_POST['keepen']."', '".$_POST['balcontrole']."', '".$_POST['tackelen']."', '".$_POST['langepas']."', '".$_POST['spelher']."')"; echo "Je hebt succesvol een speler aangemaakt! maak nu nog een nieuwe aan<a href='speleraanmaken.php'>Nieuwe Speler."; } } ?>
Kunnen jullie mij helpen?
Bedankt
Groeten Tom
Admin edit:
[i]Lees de regels, fragmenten code, geen lappen tekst.[/i]
|
2 antwoorden
Gesponsorde links |
|
Tuinstoel - 09/07/2005 15:11
|
PHP expert |
|
Lijkt me duidelijk waar de fout in zit, in je query.
$rg_sql = "INSERT INTO spelers (id, voornaam, achternaam, afkomst, leeftijd, snelheid, uithou, spelint, passen, schieten, koppen, keepen, balcontrole, tackelen, langepas, spelher) VALUES ('', '".$_POST['voornaam']."', '".$_POST['achternaam']."', '".$_POST['leeftijd']."', '".$_POST['snelheid']."', '".$_POST['uithou']."', '".$_POST['spelint']."', '".$_POST['passen']."', '".$_POST['schieten']."', '".$_POST['koppen']."', '".$_POST['keepen']."', '".$_POST['balcontrole']."', '".$_POST['tackelen']."', '".$_POST['langepas']."', '".$_POST['spelher']."')";
Je hebt meer velden of minder opgegeven dan dat je er invoegt, of precies andersom
Ik zie hier dat je vergeten bent om het veld "afkomst" er bij te doen. |
tomk - 09/07/2005 15:23
|
ASP interesse |
|
ja heb hem erbij gedaan en hij doet het bedankt^^ |
Gesponsorde links |
|
Dit onderwerp is gesloten. |
|