login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hoe zou jij het doen?

Offline marco06 - 08/07/2005 00:06
Avatar van marco06HTML interesse Ik heb een vraagje:

Ik ehb een website dat werkt met vrijwilligers, echter komt het regelmatig voor dat de emailadressen niet geldig zijn of niet werken.

De emailadressen krijg ik door middel van invul formulier.
Zou jij daar nu een verificatie systeem opzetten?
Dit dan samen met een combinatie en een wachtwoord of alleen verificatie van een emailadres en inlogcode die gecreerd wordt door PhP.

Zodra deze dan klopt, verder laten gaan met invulformulier? Of zou jij nog anders doen. Willen jullie mij helpen te denken daarover...

Dus een brainwave heb ik even nodig.;-)

Alvast bedankt Marco

Ps.
Wel even gedachtengang meenemen dat de vrijwilligers uit een lopen van 14 jaar t/m ongeveer 50 jaar. En niet iedereen weet de weg op internet

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn1989 - 08/07/2005 11:22
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Ik zou er een email verificatie systeem opzetten!
Offline flance - 08/07/2005 11:44
Avatar van flance HTML interesse Ja zoiets, eerste even met wat regexp eroverheen en dan zo'n linkje mailen. Niet te moeilijk doen, maar gewoon simpel en effectief.
Offline gamesty - 08/07/2005 12:10
Avatar van gamesty Onbekend Of laat hen eerst een hun email invullen,dan krijgen ze een mail met bevestigingscode en dan kunnen ze de rest van hun gegevens invullen.Zo ben je zeker dat het een geldig emailadres is
Offline BonMarche - 08/07/2005 13:06
Avatar van BonMarche PHP beginner maar ze moeten hun email adres toch ook kunnen wijzigen en nadat je die code hebt kun je je hotmail account laten verlopen of je account opheffen of wat dan ook.

100% zeker zijn van geldige email adressen is moeilijk, en maakt je website minder gebruiksvriendelijk omdat bezoekers steeds door controles moeten.
Offline gamesty - 08/07/2005 14:02
Avatar van gamesty Onbekend Ja,dat is wel waar
Offline marco06 - 08/07/2005 19:41
Avatar van marco06 HTML interesse Heren,

Hartelijk dank voor jullie antwoorden.
Het is voor mij heel wat duidelijker geworden.

Ik maak een verificatie aan met een hun huidige emailadres en deze kunnen ze dan later weer wijzigen als het nodig mocht zijn.
Offline Rens - 08/07/2005 19:50

Crew algemeen
Moet je wel zorgen dat ze dan nog een verificatie moeten doen he.
Anders kunnen ze alsnog niet-geldige of niet-werkende email adressen invullen:p
Zou niet weten waarom, maar je weet maar nooit:cool:
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s