login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

If/Else functie

Offline Smiley - 06/07/2005 16:46
Avatar van SmileyNieuw lid Ik ben net begonnen met MySQL en PHP te leren en ik ben een klein probleempje tegengekomen.

Ik heb een site over voetbal. Nou kun je op die site ook alles vinden over de scheidsrechters. Eerst heb je een index pagina met namen van de scheidsrechters erop. Achter die namen zit een link, als je op die naam klikt dan krijg je alles te zien van die scheidsrechter wat er over hem in de database staat.

Nu heb ik echter wel een probleempje .Ik heb als test wel een scheidsrechter in de database gedaan. De index pagina met alle namen eriop is me ook al gelukt, maar de pagina's waaroop dan alle scheidsrechters namen staan, daar gaat het verkeerd.

Iemand vertelde me dat het met de If/Else functie moest, diezelfde persoon gaf me ook een code die ik moest gaan gebruiken.
  1. if( isset( $_GET['id'] ) ){
  2. //voer een query uit waar je alle info over het desbetreffende id ophaalt
  3. } else {
  4. //voer de code uit die je al had voor deze vraag, hiermee bedoel ik waarmee je de links opvraagt
  5. }

Maar wat moet ik nu op de If plaats zetten, en wat moet ik nu op de plaats van else zetten?

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 06/07/2005 16:50 (laatste wijziging 06/07/2005 16:51)
  1. <?
  2. if(isset($_GET['id']))
  3. {
  4. $Query = mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM scheidrechters WHERE id='".$_GET['id']."'"));
  5. echo "Naam: ".$Query['naam'];
  6. echo "etc...";
  7. }
  8. else
  9. {
  10. $Select = mysql_query("SELECT * FROM scheidrechters");
  11. while($obj = mysql_fetch_assoc($Select))
  12. {
  13. echo $obj['naam']."<br>";
  14. }
  15. }
  16. ?>

zoiets zekers 
Offline Smiley - 06/07/2005 17:03
Avatar van Smiley Nieuw lid Ja het werkt wel , maar er zit nog een foutje in. Als je dan op een scheidsrechter pagina terechtkomt, dan krijg ik de gegevens te zien van de scheids + de index pagina van de schiedsrechters, waarop dus alle namen staan.
Offline Stijn - 06/07/2005 18:45
Avatar van Stijn PHP expert gewoon die else vervangen door
elseif(!isset($_GET['id']))
Offline Rens - 06/07/2005 18:57 (laatste wijziging 06/07/2005 18:58)

Crew algemeen
dat is onnodig.
je hebt een if, en als daar niet aan voldaan word, gebruik je je else.
dus als je nog een elseif(!isset($_GET['id'])) doet, voer je eigenlijk je if 2 keer uit.

vb:
  1. als $_GET['id'] is geset:
  2. {
  3. doe dit
  4. } anders als $_GET['id'] niet geset is
  5. {
  6. doe dat
  7. }

is precies hetzelfde als:

1. als $_GET['id'] is geset:
  2. {
  3. doe dit
  4. } anders
  5. {
  6. // hier is $_GET['id'] dus niet geset
  7. doe dat
  8. }

Snap je wat ik bedoel?:)
Offline Smiley - 06/07/2005 21:03
Avatar van Smiley Nieuw lid Ik snap het wel. Dus als het komt er op neer. Bij IF roep je alle gegevens uit de databse op die bij de opgevraagde ID hoort. Bij Else zet je neer wat er zou moeten gebeuren als er geen ID is opgeraagt . Ik snap het.

Ik ga dan maar eens beginnen met scripten. Als ik op problemen stuit horen jullie het wel via dit topic.
Offline Smiley - 07/07/2005 13:41
Avatar van Smiley Nieuw lid Is er anders misschien iemand bereid om dat script voor mij te scripten, want ik blijf maar in de knoop zitten met het script.

Als je wilt helpen dan zal ik je wel alle gegevens geven van mijn host, mag dat evt. nodig zijn. Als je me wilt helpen kun je me ook toevoegen op MSN: rahied@voetbalstadion.tk

Als je me wilt helpen, dan albast bedankt 
Offline flance - 08/07/2005 11:47
Avatar van flance HTML interesse @stijn: jou code is nogal brak en zeker niet veillig. Wat dan als iemand dit doet:
bestand.php?id=4;TRUNCATE TABLE scheidsrechters;
of desnoods met de functie chr()
Offline xSc - 08/07/2005 12:58
Avatar van xSc Onbekend if is geen functie hoor ....
Offline Legolas - 08/07/2005 13:00
Avatar van Legolas Onbekend if is een controlestructuur net zoals else if, else, for, while en do while en foreach
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.235s