<?php
$waneer = date("d-m-Y H:i:s", time());
//dan de rest van mijn code
//het begin van een formuliertje en dan...
<input type="hidden" name=waneer value="<?php $waneer; ?>">
//en dan een submit button.
?>
<?php
if(isset($nick) && $nick == Lightblade){
echo "Wat boeid het, misschien heeft hij al een $wanneer en had hij er nog 1 nodig";
} else {
echo "Het script klopt op de onderstaande manier";
<input type="hidden" name=waneer value="<?php echo "$waneer"; ?>">
}
?>
<?php
if ($waneer == ABN)
//dan de rest van mijn code
//het begin van een formuliertje en dan...
<input type="hidden" name=waneer value="<?php $waneer; ?>">
//en dan een submit button.
?>
omg pas het dan aan na het id van ons. dat van Lightblade is helemaal juist geschreve hoor
edit hier is het script van Lightblade aangepast aan jouw sql
@smoos: je moet maar eens die andere reply's lezen, in geen enkele wordt gepraat over die variable; daarom zal ook geen enkele het doen, ook zijn orginele topic:
edit: neej jij hebt iets anders zet dat van mij daarvan in de plaats en zie het resultaat
en hiervan
Citaat:
doe ik togÂ
zie het script -_-'
[..code..]
probeer dit nou maar...
en hiervan
Citaat:
voorkauw ->
[..code..]
dus het kwam wel cker aan bot. en rickyb ging daar ooknog op in dat hij dat wel wist. op een bovenstaand reply van me staat een code die voor hem zou moeten werken. laat dat hem zelf maar beslisse als hij weer on is
Maar goed, RickyB wil mijn forum script (dat behoorlijk slecht zat) uit breiden. Weeral met iets bezig wat je niet snapt en je hoopt gewoon te kopiëren. Want als je alles snapt wat er in die tutorial staat dan weet je natuurlijk hoe het moet.
@nemesiskoen: uhh, ik heb dfe hele tut "doorgelezen" en "begrepen". ik weet dat het een (...) ding is, maar daar ga ik verandering in brengen!
en je kan het prima uitbereiden. Er moet trouwens wel een ander ledensysteempje in.
en @iedereen die geprobeerd heb om me te helpen: ik krijg van jullie allemaal scriptjes in een, maar ik heb allemaal losse bestanden waarin ik die hele bestanden die jullie in het forum zetten moet splitsen, dus ik begrijper er nix meer van.
ook krijg ik andere namen, bijv. tijdinvoegen, terwijl het gewoon submit moest zijn, dus ik raak helemaal in de war.
weet iemand een tut/link waar ik dat zelf ff onder de knie kan krijgen?
Het kan aan mij liggen hoor, maar waarvoor is de SQL functie NOW() uitgevonden?
Juist, in combinatie met date_format (zie m'n tutorial) kan je deze datetime op alle mogelijke manieren formatteren:)
weet er iemand nog een tut/link waar ik kan leren hoe ik de tijd kan opslaan in mijn database?
ik bedoel bijv. dit forum. daar staat waneer en hoe laat het bericht geschreven is. waar kan ik leren om dat toe te voegen aan mijn database?
weet er iemand nog een tut/link waar ik kan leren hoe ik de tijd kan opslaan in mijn database?
ik bedoel bijv. dit forum. daar staat waneer en hoe laat het bericht geschreven is. waar kan ik leren om dat toe te voegen aan mijn database?
daar is geen tut voor. er bestaat tutorials die uitleggen hoe je iets in een database zet. Dan ga je niet nog meer tutorials schrijven:
- hoe zet ik een naam in mijn database?
- hoe zet ik een recept in mijn database?
- hoe zet ik een postcode in mijn database?
want als je dat niet kunt bedenken ben je niet helemaal in orde.
ik weet niet wat je probleem precies is, want ik heb het topic alleen ff globaal doorgelezen, maar als je de huidige datum/tijd wilt inserten gebruik je NOW() zoals legolas zegt. Als je een andere datum/tijd wilt invoegen moet je hem ff zo formatteren dat de database het snapt. er zijn php functies voor het werken met data/tijden en verder moet dat geen problemen opleveren.
je moet natuurlijk wel het goede datatype kiezen, dus date/time/datetime en geen varchar o.i.d.