login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP... The beginning

Offline raintjah - 26/06/2005 12:41
Avatar van raintjahNieuw lid Ik weet al wat jullie nu denken:
De zoveelste "ik-weet-niet-hoe-ik-moet-beginnen-thread".
En dat is dus ook zo. Ik heb de searchfunctie al meerdere malen gebruikt, en de vraag is telkens dezelfde, maar er wordt nooit voldoende geantwoord.

Ik wil dus ook beginnen met php... Wat kan ik al:
-Een site designen in photoshop
-Slicen
-pagina's includen

Zo, nu heb ik zowat mijn site af qua LOOK. Maarja.. Ik kan nu nog steeds niet zeggen dat ik PHP gebruikt heb... Want het grote werk van PHP zit em in de nieuwssystemen, loginscripts enzovoorts enzovoorts... Hier zijn echter GEEN tutorials van beschikbaar op sitemasters. Wel scripts met uitleg ernaast, maar niet dàt.

Ik denk dat de meeste onder ons een tutorial zoeken waarin alles haarfijn wordt uitgelegd. Bij elke stap en elke functie... Misschien is er iemand die zo'n tutorial(site) kent?

LET OP: ik wil dus niet zeggen dat de tutorials van sitemasters slecht zijn, helemaal niet. Maar ze zijn een tikkeltje te theoretisch... Je kan dat allemaal wel leren, maar de voorbeelden ontbreken. Je kan dat dus fijn allemaal leren, maar je weet niet waar je het kan of moet gebruiken.

Ik zelf heb wel eens gekeken naar de datum tutorial ( http://www.site...&id=93 ) en die vond ik persoonlijk zeer goed opgesteld. Eerst krijg je wat theoretisch en dan ga je meteen naar de toepassing ervan... Zo zou eigenlijk elke tutorial opgesteld moeten worden. Er moet dus volgens mij meer gewerkt worden met voorbeelden, en daaruit de theorie leren... Dat is veel effectiever...

M.v.g.
Stijn aka raintjah.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 26/06/2005 12:52
Avatar van vinTage Nieuw lid Maar als je nou gewoon de tuts doorleest die wel begrijpelijk zijn voor je, dan word de volgende tut ook weer makkelijker te begrijpen en zo steeds verder.
kijk gewoon eerst de "makkelijk" tuts door, en daarna de gemiddelde...etc
Offline BonMarche - 26/06/2005 13:49 (laatste wijziging 26/06/2005 13:49)
Avatar van BonMarche PHP beginner voor theorie heb je tutorials, met natuurlijk een beetje praktijkvoorbeelden. Verder kun je dan scripts gaan bekijken, die je dan kunt begrijpen door je theoretische kennis.

En als je de theorie goed begrijpt zul je zelf wel kunnen bedenken wanneer je het kunt gebruiken. Misschien niet direct, maar wel als je bepaalde situaties tegenkomt.
Offline Fenrir - 26/06/2005 16:01
Avatar van Fenrir PHP expert Je kunt het beste eerst de basis van php leren. Dan leer je hoe je in php een database gebruikt. Dat is voor vrijwel alle websites nodig: nieuwssysteem, forum, etc. Vervolgens bekijk je wat voorbeeldscripts. Die verander je dan een beetje, en zo leer je het. Ik leer meestal het snelst als ik eerst een doel opzet, voor jou kan dat zijn:

Een nieuwsysteem met de volgende functies:
- Nieuws bekijken
- Nieuws toevoegen
- Nieuws editen

Dan ga je opzoeken wat je daarvoor moet leren, en je maakt het stap-voor-stap.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.16s