Ik zou graag een poll op mijn site plaatsen.Ik heb gekeken bij scripts maar wordt er niet wijzer uit.Er werkt niet echt 1.Heeft iemand een deftige pollscript?
Waarom is dit een veel-gestelde vraag van alle nieuwelingen?:|
Ze denken even met de deur in huis te vallen zonder echt GOED te zoeken! http://sitemast...&cat=3
Een goed script is altijd zelf gemaakt omdat het dan op maat gemaakt is. Als je iets download kan je nooit verwachten dat het naar jouw smaak is. Bekijk dus die scripts en probeer zelf een te maken die volledig naar jouw richtlijnen gaat?
Nu ga je zeggen
"Ik kan geen php"
Dan ga ik zeggen
"Begin dan met het leren ervan, je hele leven voorgemaakte scripts gebruiken gaat je niet helpen."
En als je dat script dan wil aanpassen, dan weet je niet hoe het is opgebouwd, snap je sommige functies niet. Met je eigen scripts kom je dat niet tegen en daar kan je ook je eigen commentaar in kwijt, want daar weet je niet wat er gebeurd. Wat moet je er dan zetten als commentaar? //Ik weet het niet? Zal je echt veel helpen.
Dus beter zelf leren, die voorgemaakte scripts als hulp gebruiken, als richtlijnen zoals Murfy zei en dan zelf proberen maken. Zo kom je het verst, overal, ook in het echte leven.
Raar maar waar ik ken iets van php.Maar nog niet genoeg om direct zelf een script te maken.Ga het wel eens proberen.en zoals ik al zei ik heb rondgekeken en vond er niets aan de basisscripts.Niet echt wat ik wens.
Ja,Ondersteund.Maar moet ik dan gewoon een php-script invoegen.Zal hij dat dan zelf weten dat dit verandert is of moet ik een scriptje invoegen die hiervoor zorgt.
Warning: fopen(poll.txt): failed to open stream: Permission denied in /vhost/usr/EC-admin/rightset.php on line 99
Warning: fputs(): supplied argument is not a valid stream resource in /vhost/usr/EC-admin/rightset.php on line 100
Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /vhost/usr/EC-admin/rightset.php on line 101
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /vhost/usr/EC-admin/index2.php:15) in /vhost/usr/EC-admin/rightset.php on line 102
Je stem is verzonden!
Je wordt nu doorgestuurd naar de poll...
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /vhost/usr/EC-admin/index2.php:15) in /vhost/usr/EC-admin/rightset.php on line 104
Warning:fopen(poll.txt): failed to open stream: Permission denied in /vhost/usr/EC-admin/rightset.php on line 99
Warning:fputs(): supplied argument is not a valid stream resource in /vhost/usr/EC-admin/rightset.php on line 100
Warning:fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /vhost/usr/EC-admin/rightset.php on line 101
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /vhost/usr/EC-admin/index2.php:15) in /vhost/usr/EC-admin/rightset.php on line 102
Je stem is verzonden!
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /vhost/usr/EC-admin/index2.php:15) in /vhost/usr/EC-admin/rightset.php on line 104
Wat is er verkeerd?Liefst heel duidelijk want ben nieuweling.
$fp = fopen($file, "r+");
fputs($fp, $invoegen); //$invoegen invoegen
fclose($fp);
setcookie("poll", "gestemd", time()+3600*24); //hier wordt het cookie geset op een dag
echo "Je stem is verzonden!<br>Je wordt nu doorgestuurd naar de poll...";
header("refresh: 2; url=rightset.php"); //doorverwijzing
Chmodd
Chmodd is een manier om bestanden rechten te geven wat ze mogen en wie er wat mee mag. In het nederlands hebben we er het werkwoord chmodden van gemaakt maar die bestaat officieel niet. Chmodden kan alleen op UNIX en Linux en op windows servers is het niet nodig. Windows hosts hebben vaak, als ze gebruik maken het nfts bestands systeen, een optie acml in hun controle panneel waarmee je ook rechten kan geven.
Als je een bestand chmodd geef je hem een 3 cijferige code. Het eerste cijfer geeft aan wat de eigenaar mag, de tweede wat groepen mogen en de derde geeft aan wat het public mag. Als je alleen wilt dat het public kan lezen en verder niemand iets dan wordt de code 004. Als ze alleen mogen schrijven 002, en als ze alleen mogen uitvoeren 001. Als het public alles mag tel je het bij elkaar op en wordt het 007. Gewone php bestande kan je chmodden naar 777 of 755. Als je beschermde bestanden hebt zoals een configuratie bestand met wachtwoord en gebruikersnaam kan je die beter chmodden naar 664.
Als je in flashfxp wilt chmodden moet je verbinding met de server hebben, het bestand in het rechter scherm zien, er met de rechter muisknop op klikken enop Attrubutes klikken.
<?php
ob_start(); // voorkom header fouten
fclose($fp);
setcookie("poll", "gestemd", time()+3600*24); //hier wordt het cookie geset op een dag
?>
Ik heb de extensie verandert naar php maar heb het volgende probleem.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Warning: fopen(poll.txt): failed to open stream: Permission denied in /vhost/usr/EC-admin/rightset.php on line 99
Warning: fputs(): supplied argument is not a valid stream resource in /vhost/usr/EC-admin/rightset.php on line 100
Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /vhost/usr/EC-admin/rightset.php on line 101
Je stem is verzonden!
Wat is er verkeerd?Liefst heel duidelijk want ben nieuweling.
Dit zijn de regels 99 tot 104
1
2
3
4
5
6
7
8
fclose($fp);
Dat kan kloppen ja. Meestal heb je bij een poll een database nodig om de gegevens op te slaan en te verwerken.
Bijvoorbeeld: een ledensysteem. Die heeft ook een db nodig zodat ie dingen kan opslaan en zo werkt dat bij polls ook. Wat hij opslaat is bijvoorbeeld: dat je maar 1x kan stemmen. E.v.t reacties op de poll enzovoort:p.