*hoe kan ik in xampp mijn MySQL tabellen plaatsen? dus dat ik het niet in mijn database zet, maar in een map bij apachfriends!
*kan het eigelijk wel?
*als ze er dan staan, wat moet ik hier dan invullen:?
bij het installeren van MySQL zou je gegevens hebben moeten invullen
genaamd een naam en password
die moet je op de plaats van username en wachtwoord invullen
als je een DB hebt aangemaakt (phpmyadmin!) zou je de naam daarvan bij DATABASE moeten zetten!
ik heb dat nooit geinstaleerd!
waar kan ik dat alsnog doen??
er staat wel een mapje met install en install.php, maar dat kan ik niet openen, want dat staat voor htdocs dus kan ik het niet openen met http://localhost/.../
@ vinTage: ja sorry, ik bedoel niet in mijn database van mijn webhosting (lycos ofzo)!
Installeer eens de MYSQL service. In je map waar xamp is geinstalleerd: mysql/bin/ , er staat ergens mysql servic start. Als de service gestart is start je Apache en dan http://localhost/phpmyadmin/ en maak je een nieuwe gebruiker aan en edit je phpmyadmin/config.inc.php -> verander root naar je nieuwe gebruikersnaam en passwoord invullen ook.
Pft, kom daar moe van . Dus gewoon MYSQL service starten en dan in phpmyadmin settings veranderen
maar in welke map moet ik nou mijn mysql tabel zetten?
Wtf, je service is geinstalleerd. Dus gewoon naar phpmyadmin gaan in je browser en een nieuwe DB aanmaken en tabel creeëren. Ik weet niet of dit ergens wordt opgeslagen en als dit zo is, zal dit ergens in MySQL-map zelf zijn.
edit:
jep, of gewoon .txt, als je SQL maar correct kan uitgevoert worden in PHPMYADMIN
Jij bent hardleers! Zie deze img
Daar zie je onder de kolom MySQL een form waar je dus de DBnaam kunt invoeren...
Dus je klikt dan met de linkermuisknop op het eerste tekstveld daar, en daarna met de linkermuisknop op de knop met daarop de tekst 'Aanmaken' in het groen..
ja jij (en niet stijn) heb gelijk want nou doet ie het wel!!!
ik zal nog ff kijken want ik snap nix van die "collatie"!!
als ik er niet uit kom zeg k het wel weer!
Lees mijn uitleg goed man.
Je moet maar de config.inc.php aanpassen wanneer je een nieuwe gebruiker hebt toegevoegd en die wilt gebruiken ipv root en "".
<?php
$config[host] = "localhost"; // de host van je mysql database
$config[database] = "rickyb_database"; // de naam van je database
$config[gebruikersnaam] = "root"; // de gebruikersnaam van mysql
$config[paswoord] = ""; // het paswoord van mysql
?>
<?php
$config[host]="localhost";// de host van je mysql database
$config[database]="rickyb_database";// de naam van je database
$config[gebruikersnaam]="root";// de gebruikersnaam van mysql
ik kan het niet gaan veranderen, want dan moet alles verandert worden!!
ongeveer 3/20 grote scripts waarvan ik niet weet welke!
ik zal nog ff kijken of hij het met iets anders simpels wel doet@