Nu komt er een lastig stukje, jezelf rechten geven.
Maak een snelkoppeling aan, die verwijst naar C:servermysqlbinmysqld.exe -O max_allowed_packet=90000000000
Start deze en start dan dos op (Start - uitvoeren - type: cmd [enter])
En voer dan de handelingen uit zoals ze ook op het onderstaande scherm staan beschreven.
Ik doe dat, maar als ik de snelkoppeling die verwijst naar C:\server\mysql\bin\mysqld.exe -O max_allowed_packet=90000000000 start, dan sluit deze meteen weer. Hoe komt dit?
als je goed leest zie je: maak een snel kopeling aan en start deze
voor de rest hoef je niets te doen
vervolgens ga je naar cmd en voer je die handelingen uit
zoals XenoX zegt, het programa blijft actief op de achtergrond!
NOTE: If you install MySQL in a folder other than
C:\MYSQL or you intend to start MySQL on NT/Win2000
as a service, you must create a file named C:\MY.CNF
or \Windows\my.ini or \winnt\my.ini with the following
information::
[mysqld]
basedir=E:/installation-path/
datadir=E:/data-path/
After your have installed MySQL, the installation
directory will contain 4 files named 'my-small.cnf,
my-medium.cnf, my-large.cnf, my-huge.cnf'.
You can use this as a starting point for your own
C:\my.cnf file.
Net gedaan. Nu was het de zip. De dirs staan goed, MySQL en Apache zijn gestart, het verkeerslicht is groen. Alleen als ik een php script draai, bv. gwn een echo, werkt, als ik MySQL doe, geen reactie, een witte pagina (zelfs als ik een expres ; vergeet).
Hoe komt dit nu weer? Iets in php.ini veranderen? Zoja wat? Zonee, hoe kan ik het wel laten werken?
Wat versies en mapplaatsen:
Apache versie: 1.3.33
PHP versie: 5.0.4
MySQL versie: 4.0.24
Map met alles erin: C:/server
Map Apache: C:/server/Apache
Map PHP: C:/server/php
Map MySQL: C:/server/mysql
Aj...
Je moet een andere Apache versie hebben .
Je moet upgraden naar (gewoon 1.3.33 deïnstalleren) 2.0.54. Er zit namelijk een groot verschil tussen 1 en 2 in Apache.
Apache 1.3.33 is gedeïnstalleerd, samen met PHP & MySQL. Dan heb ik de 2.0.54 gedownload, PHP 5.0.4 geïnstalleerd door zip draait erop. Nu de MySQL, groen licht.
error_reporting = E_ALL & ~E_NOTICE
display_errors = On
uitleg:
E_ALL - All errors and warnings
E_NOTICE - run-time notices (these are warnings which often result
from a bug in your code, but it's possible that it was
intentional (e.g., using an uninitialized variable and
relying on the fact it's automatically initialized to an
empty string)
Dat is een programma, je moet MySQL toch gewoon zonder die programma's kunnen onderhouden. En als ie niet werkt, dan hoef ik het ook niet te onderhouden.
Weet iemand anders het niet?
Update: Na het herstarten van Apache, staat er nu op m'n pagina met de MySQL connectie:
PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:\server\php\ext\php_pdo_mysql.dll' - Kan opgegeven module niet vinden.
PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:\server\php\ext\php_mssql.dll' - Kan opgegeven module niet vinden.
PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:\server\php\ext\php_pdo_mysql.dll' - Kan opgegeven module niet vinden.
PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:\server\php\ext\php_mssql.dll' - Kan opgegeven module niet vinden.
PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:\server\php\ext\php_pdo_mysql.dll'- Kan opgegeven module niet vinden.
PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:\server\php\ext\php_mssql.dll'- Kan opgegeven module niet vinden.
PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:\server\php\ext\php_pdo_mysql.dll'- Kan opgegeven module niet vinden.
PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:\server\php\ext\php_mssql.dll'- Kan opgegeven module niet vinden.
De PECL dinges staan in m'n map, daar staan ook die bestanden in, en toch wil ie niet. Raar. Weet iemand hoe het zit?
Edit 2: Als windows opstart komen die fouten er ook op, enkel de eerste keer als ik mijn account laad. Als ik dan afmeld en terug aanmeld doet ie normaal zonder die fouten.
Weet iemand hoe het zit? Wat er fout is en hoe het op te lossen?
PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:\server\php\ext\php_date.dll' - Kan opgegeven module niet vinden.
PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:\server\php\ext\php_date.dll' - Kan opgegeven module niet vinden.
PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:\server\php\ext\php_date.dll'- Kan opgegeven module niet vinden.
PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:\server\php\ext\php_date.dll'- Kan opgegeven module niet vinden.
maar als ik naar die map ga staan die bestanden er wel gewoon in :S
verder gaat het lichtje wel op groen
edit: dom foutje in extension_dir maar hij blijft errors geven en ik heb alle bestanden in php/ext ook in server/ext gezet en hij geeft alleen 1 error aan
De $cfg['PmaAbsoluteUri'] richtlijn MOET gezet zijn in het configuratie bestand!
Uw configuratie bestand bevat instellingen (root zonder wachtwoord) die betrekking hebben tot de standaard MySQL account. Uw MySQL server draait met deze standaard waardes, en is open voor ongewilde toegang, het wordt dus aangeraden dit op te lossen.
De mbstring PHP extensie werd niet gevonden en u lijkt een multibyte charset te gebruiken. Zonder de mbstring extensie kan phpMyAdmin strings niet correct splitsen wat tot onverwachte resultaten kan leiden.
de tweede error klopt wel maar volgens mij is de laatste omdat ik php_pdo_mysql.dll heb verwijderd
De PECL dinges staan in m'n map, daar staan ook die bestanden in, en toch wil ie niet. Raar. Weet iemand hoe het zit?
Het enige probleem dat ik had was bij het installeren van PHP dat deze m'n apache niet vond ofzoiets en daardoor niet automatisch de config kon veranderen van m'n apache...