login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Page nav.

Offline ITGrafix - 11/06/2005 22:14
Avatar van ITGrafixNieuw lid Beste ....,

Hoe kan ik instellen als hij al de 50 navigation heeft gehaald, dat hij dan op een nieuwe regel begint.

Dank je.

1. <?
  2. $page = (!isset($_GET['page'])) ? 1 : $_GET['page'];
  3. //aantal records per pagina
  4. $max = 20;
  5. $start = ($max * $page) - $max;
  6. //hier je gegevens van je mysql ophalen
  7. //hier aan jou mysql gegevens aanpassen
  8. $rows = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(profielid) FROM berichten WHERE profielid = $profiel[id] ORDER BY datum DESC "),0);
  9. $pages = ceil($rows / $max);
  10. if ($page > 1) {
  11. $previous = $page - 1;
  12. echo "<a href=\"gastenboek.php?acid=" . $profiel[id] . "&action=lezen&page=" . $previous . "\"><<</a>&nbsp";
  13. }
  14. for ($i = 1; $i <= $pages; $i++) {
  15. if ($page == $i) {
  16. if ($i == $pages) {
  17. echo "<b>" . $i . "</b>&nbsp";
  18. } else {
  19. echo "<b>" . $i . "</b>,&nbsp";
  20. }
  21. } else {
  22. if ($i == $pages) {
  23. echo "<a href=\"gastenboek.php?acid=" . $profiel[id] . "&action=lezen&page=" . $i . "\">" . $i . "</a>&nbsp";
  24. } else {
  25. echo "<a href=\"gastenboek.php?acid=" . $profiel[id] . "&action=lezen&page=" . $i . "\">" . $i . "</a>,&nbsp";
  26. }
  27. }
  28. }
  29. if ($page < $pages) {
  30. $next = $page + 1;
  31. echo "<a href=\"gastenboek.php?acid=" . $profiel[id] . "&action=lezen&page=" . $next . "\">>></a>";
  32. }
  33. ?>

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Duikboot - 11/06/2005 22:49
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Je bedoeld dus zo'n soort vorige - volgende systeem?
Offline ITGrafix - 11/06/2005 22:58
Citaat:
Je bedoeld dus zo'n soort vorige - volgende systeem?

Inderdaad, dat is het al. enkelt wil ik als je bijv [1].......[50] dat hij dan [51]......[100] op een nieuwe regel plaatst.
Offline Duikboot - 11/06/2005 23:01
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Misschien moet je hier even tussen de scripts neuzen. Volgens mij staan daar wat werkende. Misschien dat je wat aan de codes uit die scripts hebt om je eigen script af te kunnen maken.
Offline DRUNK - 12/06/2005 12:50 (laatste wijziging 12/06/2005 12:52)
Avatar van DRUNK PHP gevorderde Ik heb hier ook wat handigs voor geschreven, het is nog niet heheel af ook nog niet helemaal geoptimaliseerd maar het is te gebruiken. Ik denk dat het wel te begrijpen is met het commentaar wat in de source staat, je kunt het vinden op http://lib.http-error.nl/page.class.phps
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.201s