login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

update via formulier

Offline PeterBuring - 02/06/2005 11:26 (laatste wijziging 02/06/2005 11:46)
Avatar van PeterBuringHTML beginner ik heb de volgende query en code
  1. <?php
  2.  
  3. if (mysql_query("UPDATE leerlingvdweek SET Naam = '".$_POST['Naam']."', Klas = '".$_POST[Klas]."', KleineOmschrijving = '".$_POST[Klo]."', UitgebOmschrijving = '".$_POST[UitO]."' where Leerlingvdweek_ID = '".$_GET['Leerlingvdweek_id']."' LIMIT 1 "))
  4. {
  5. echo "<center><h3>Gegevens Gewijzigd..</h3></center>";
  6. }
  7. else
  8. {
  9. echo "Fout in de DB, kon info niet wijzigen ";
  10. }
  11. }
  12. ?>

Wanneer ik op de knop wijzigen klikt krijg ik wel vrolijk in beeld dat de gegevens gewijzigd zijn... maar in de database veranderd verder niks qua gegevens?
iemand enig idee waar dit aan kan liggen..

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline leendertW - 02/06/2005 12:18
Avatar van leendertW PHP beginner Zet een error_reporting(E_ALL); boven je pagina.!

1. if (mysql_query("UPDATE leerlingvdweek SET Naam = '".$_POST['Naam']."', Klas = '".$_POST[Klas]."', KleineOmschrijving = '".$_POST[Klo]."', UitgebOmschrijving = '".$_POST[UitO]."' where Leerlingvdweek_ID = '".$_GET['Leerlingvdweek_id']."' LIMIT 1 "))
  2. {

moet worden

1. if (mysql_query("UPDATE leerlingvdweek SET Naam = '".$_POST['Naam']."', Klas = '".$_POST['Klas']."', KleineOmschrijving = '".$_POST['Klo']."', UitgebOmschrijving = '".$_POST['UitO']."' where Leerlingvdweek_ID = '".$_GET['Leerlingvdweek_id']."' LIMIT 1 "))
  2. {

en vanwaar die LIMIT 1?
Offline PeterBuring - 02/06/2005 12:49 (laatste wijziging 02/06/2005 14:01)
Avatar van PeterBuring HTML beginner die limit 1 weet ik zelf eigenlijk ook nie...
ik krijg nu dankzij de aangepaste error report de fout:

Notice: Undefined index: Leerlingvdweek_id

deze doe ik dus via een:

$lvdwid = $_GET['Leerlingvdweek_id'];

en ik heb de

where Leerlingvdweek_ID = '".$_GET['Leerlingvdweek_id']."'
vervangen door
where Leerlingvdweek_ID = '$lvdwid'

wanneer ik de variable $lvdwid echo krijg ik wel de juiste waarde in beeld...
thnx in elk geval voor je reply... kansloos natuurlijk om de een wel tussen haakjes en de ander niet te zetten...
iemand enig idee waarom ik eerder genoemde error krijg>?

kan het ermee te maken hebben dat het in een iFrame word geplaatst en de url dus index.php blijft...
de $_GET functie zal niks wijzer worden uit de url in dat geval..
moet dan de action van het form worden aangepast?

kan het ermee te maken hebben dat het in een iFrame word geplaatst en de url dus index.php blijft...
de $_GET functie zal niks wijzer worden uit de url in dat geval..
moet dan de action van het form worden aangepast?
vinTage edit: ook mensen met meer dan 100 punten hebben een edit button !!
Peter's edit: Ik weet het vintage alleen wanneer ik al gepost had had ik 2 reacties onder elkaar dus editte ik hem en bleef er een lege post achter... mensen met meer dan 100 punten hebben nog geen verwijder reactie knop.. ;)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s