login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Doneren, bekijken...

Offline Martijn1989 - 28/05/2005 12:58
Avatar van Martijn1989PHP ver gevorderde Ik ben dus bezig met een spel, nu kan je punten doneren... alleen wil ik eerst chekken of de gebruikersnaam wel bestaat ?

Ik heb nu :

1. <?php
  2.  
  3. include ("config.php");
  4.  
  5. if ($MEMBER->gebruikersnaam != "") {
  6. $select = "SELECT * FROM leden WHERE gebruikersnaam = '$MEMBER->gebruikersnaam'";
  7. $res = mysql_query($select) or die (mysql_error());
  8. $show = mysql_fetch_object($res);
  9.  
  10.  
  11. ?>
  12. Doneren<br>
  13. Hier kan je geld naar mensen sturen.<br>
  14. Zorg goed dat je een juiste gebruikersnaam, invult!<br><br>
  15.  
  16. <?php
  17.  
  18. if(isset($_POST['submit'])) { // als er gesubmit is
  19. if($_POST['bedrag'] <= $MEMBER->geld && preg_match('/^[0-9]+$/',$_POST['bedrag']) && $_POST['bedrag'] > 0) {
  20. // controles
  21. $bedrag = $_POST['bedrag']; // bedrag
  22. $aan = $_POST['aan']; // aan wie
  23. $van = $MEMBER->gebruikersnaam;
  24. $tijd = date("H:i:s - d-m-Y");
  25. mysql_query("UPDATE leden SET geld=geld-'".$bedrag."' WHERE gebruikersnaam = '$MEMBER->gebruikersnaam'");
  26. mysql_query("UPDATE leden SET geld= geld+'".$bedrag."' WHERE gebruikersnaam = '$aan'");
  27. echo "Het bedrag € <b>". $bedrag .",-</b> is overgemaakt naar ". $aan ."! Even Geduld!";
  28. echo "<META HTTP-EQUIV=\"Refresh\" CONTENT=\"3;URL=?pagina=doneren.php\">";
  29.  
  30.  
  31. mysql_query("INSERT INTO logdoneren (aan,van,bedrag,tijd) VALUES ('".$aan."', '".$van."', '".$bedrag."', '".$tijd."')");
  32.  
  33. } else {
  34. echo "Zoveel geld heb je niet, zorg eerst eens dat je die € <b>". $bedrag .",-</b> hebt!";
  35.  
  36. }} else {
  37. <table>
  38. <tr><td width=100>Portomonnee:</td><td>€ <b>". $MEMBER->geld .",-</b></td></tr>
  39. </table>
  40. <form method='post'>
  41. <table>
  42. <tr><td>Aan:</td><td><input type='text' name='aan' maxlength='50'></td></tr>
  43. <tr><td>Bedrag: € <b></td><td><input type='text' maxlength='9' name='bedrag'>,-</b></td></tr>
  44. <tr><td></td><td><input type='submit' name='submit' value='Doneer'></td></tr>
  45. </table></form>";
  46.  
  47.  
  48. <center> Laatste 10 Donatie's</center>
  49. <table border='1' align='center'>
  50. <tr><td>Van</td><td>Naar</td><td>Bedrag</td><td>Tijd</td></tr>";
  51.  
  52. $query = mysql_query('SELECT * FROM logdoneren ORDER BY id DESC LIMIT 10');
  53. while($lijst = mysql_fetch_object($query)){
  54. if ($lijst->van == $MEMBER->gebruikersnaam OR $lijst->aan == $MEMBER->gebruikersnaam) {
  55.  
  56. if($lijst->van == $MEMBER->gebruikersnaam) {
  57. $lijst->van = "<b>$MEMBER->gebruikersnaam</b>";
  58. }
  59. if($lijst->aan == $MEMBER->gebruikersnaam) {
  60. $lijst->aan = "<b>$MEMBER->gebruikersnaam</b>";
  61. }
  62. echo "<tr><td>". $lijst->van ."</td><td>". $lijst->aan ."</td><td>€ <b>". $lijst->bedrag .",-</b></td><td>". $lijst->tijd ."</td></tr>";
  63. }}
  64. echo "</table>";
  65. }} else {
  66. echo "Het is niet mogelijk om gebruik te maken van deze pagina, als je niet bent ingelogd!";
  67. }
  68. ?>

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Tuinstoel - 28/05/2005 13:09
Avatar van Tuinstoel PHP expert Eens tijd om de MySQL en PHP handleiding eens goed door te lezen?

1. <?php
  2. $sQueryCount = "SELECT COUNT(`id`) FROM `leden` WHERE `naam` = '".addslashes($_POST['sNaam'])."'";
  3. $iExists = mysql_result(mysql_query($sQueryCount),0);
  4. if(empty($iExists))
  5. { echo 'deze user bestaat nog niet'; }
  6. else
  7. { echo 'deze naam bestaat'; }
  8. ?>

En trouwens, je zit nu al tijden te kloten met dat spelletje van je, terwijl het je eigenlijk niet zo goed lukt. Ik adviseer je om eens wat tutorials door te lezen voordat je het zomaar gaat vragen op het forum, want ik ben denk ik niet de enige die zat wordt van die domme terugkerende vragen.
Offline Martijn1989 - 28/05/2005 13:10 (laatste wijziging 28/05/2005 13:18)
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Het lukt heel goed hoorw.. alleen ik heb dat nog nooit hoeven te doen... t spel is al een heel stuk klaar... maar bedankt dat je me tog wou helpen..

edit: OPGELOST
Offline Legolas - 28/05/2005 13:18 (laatste wijziging 28/05/2005 13:20)
Avatar van Legolas Onbekend OK, dan zal ik het wel weer rewriten, we blijven bezig met jou:
  1. <?php
  2. include ("config.php");
  3. if ($MEMBER->gebruikersnaam != "") {
  4. $select = "SELECT * FROM leden WHERE gebruikersnaam = '$MEMBER->gebruikersnaam'";
  5. $res = mysql_query($select) or die (mysql_error());
  6. $show = mysql_fetch_assoc($res);
  7. ?>
  8. Doneren<br>
  9. Hier kan je geld naar mensen sturen.<br>
  10. Zorg goed dat je een juiste gebruikersnaam, invult!<br><br>
  11. <?php
  12. if(isset($_POST['submit'])) { // als er gesubmit is
  13. if($_POST['bedrag'] <= $MEMBER->geld && preg_match('/^[0-9]+$/',$_POST['bedrag']) && $_POST['bedrag'] > 0) {
  14. $tijd = date("H:i:s - d-m-Y");
  15. $bestaat = mysql_query("SELECT * FROM leden WHERE gebruikersnaam = '".$_POST['aan']."'");
  16. $bestaat2 = mysql_num_rows($bestaat);
  17. if($bestaat2 == 0) die();
  18. mysql_query("UPDATE leden SET geld=geld-".$_POST['bedrag']." WHERE gebruikersnaam = '".$MEMBER->gebruikersnaam."'");
  19. mysql_query("UPDATE leden SET geld= geld+".$_POST['bedrag']." WHERE gebruikersnaam = '".$MEMBER->gebruikersnaam."'");
  20. echo "Het bedrag € <b>". $_POST['bedrag'] .",-</b> is overgemaakt naar ". $_POST['aan'] ."! Even Geduld!";
  21. echo "<META HTTP-EQUIV=\"Refresh\" CONTENT=\"3;URL=?pagina=doneren.php\">";
  22. mysql_query("INSERT INTO logdoneren (aan,van,bedrag,tijd) VALUES ('".$_POST['aan']."', '".$MEMBER->gebruikersnaam."', ".$_POST['bedrag'].", '".$tijd."')");
  23. } else {
  24. echo "Zoveel geld heb je niet, zorg eerst eens dat je die € <b>". $bedrag .",-</b> hebt!";
  25. }} else {
  26. <table>
  27. <tr><td width=100>Portomonnee:</td><td>€ <b>". $MEMBER->geld.",-</b></td></tr>
  28. </table>
  29. <form method='post'>
  30. <table>
  31. <tr><td>Aan:</td><td><input type='text' name='aan' maxlength=50></td></tr>
  32. <tr><td>Bedrag: € <b></td><td><input type='text' maxlength=9 name='bedrag'>,-</b></td></tr>
  33. <tr><td></td><td><input type='submit' name='submit' value='Doneer'></td></tr>
  34. </table></form>";
  35. <center> Laatste 10 Donatie's</center>
  36. <table border=1 align='center'>
  37. <tr><td>Van</td><td>Naar</td><td>Bedrag</td><td>Tijd</td></tr>";
  38. $query = mysql_query('SELECT * FROM logdoneren ORDER BY id DESC LIMIT 10');
  39. while($lijst = mysql_fetch_assoc($query)){
  40. if ($lijst['van'] == $MEMBER->gebruikersnaam OR $lijst['aan'] == $MEMBER->gebruikersnaam) {
  41. if($lijst['van'] == $MEMBER->gebruikersnaam) {
  42. $lijst['van'] = "<b>$MEMBER->gebruikersnaam</b>";
  43. }
  44. if($lijst['aan'] == $MEMBER->gebruikersnaam) {
  45. $lijst['aan'] = "<b>$MEMBER->gebruikersnaam</b>";
  46. }
  47. echo "<tr><td>". $lijst['van'] ."</td><td>". $lijst['aan'] ."</td><td>€ <b>". $lijst['bedrag'] .",-</b></td><td>". $lijst['tijd'] ."</td></tr>";
  48. }}
  49. echo "</table>";
  50. }} else {
  51. echo "Het is niet mogelijk om gebruik te maken van deze pagina, als je niet bent ingelogd!";
  52. }
  53. ?>
Offline Martijn1989 - 28/05/2005 13:22
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Nja.. ik vind me eigen versie duidelijker
Offline Legolas - 28/05/2005 13:24
Avatar van Legolas Onbekend Maar die is een stuk langzamer...
Offline Martijn1989 - 28/05/2005 13:26
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Jaaaaa.. miss wel 2 hele miliseconden ... ik denk echt niet dat je veel verschil ziet...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.217s