login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

exceeding resources van MySQL

Offline Metalhead - 30/09/2004 14:54
Avatar van MetalheadHTML gevorderde Help!
Ik ben bijna klaar met mijn programmaatje (die ik vandaag klaar moet hebben), maar vanmorgen kreeg ik elke keer de error
  1. User 'user' has exceeded the 'max_connections' resource (current value: 400)

en nu krijg ik elke keer de error:
  1. User 'user' has exceeded the 'max_questions' resource (current value: 1600)
...

En wanneer ik éénmaal die error krijg kan ik niets meer doen, en moet ik de hele database inpakken, en een nieuwe registreren...

Ik werk (via Java) met freesql (mysql) databases...

Kan iemand me vertellen wat ik verkeerd doe / hoe ik het kan oplossen?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Scott - 30/09/2004 15:50
Avatar van Scott Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Ja, je mag waarschijnlijk maar 400 connecties maken (welke je overschreden hebt) en je mag maximaal 1600 queries uitvoeren (welke je ook overschreden hebt). Erg onwaarschijnlijk dat je ze allebei tegelijk hebt, zou toch eens navraag doen bij je host...
Offline twopeak - 30/09/2004 15:57
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
was jij dat niet die een persistente connectie naar je database wou maken?

maak je dan ook echt zoveel connecties naar je database???

Normaal gezien kan je wachten tot alle connecties hun time-out hebben en het zou moeten werken, nee?

geef ons wat meer info als je wilt dat we de aard vh probleem verstaan
Offline Metalhead - 30/09/2004 16:12
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Ik ben mij in ieder geval niet bewust dat ik zoveel connecties met de database maak...

Ik heb nu al 4 accounts bij freesql.org, en ik ga straks mijn 5e maken...
Ik kan ongeveer 5 minuten mijn progje draaien, en dan krijg ik de error's.

In eerste instantie probeerde ik bij elke query de connectie te openen, de query uit te voeren en dan de connectie te sluiten. Nu maakt hij bij het opstarten van het programma connectie met de database, voert hij alle queries uit, en bij het afsluiten sluit hij ook de connectie.

In de 1e situatie kreeg ik dus de max_connections exceeding, nu krijg ik dus de max_questions exceeding...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s