login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Templates met TemplatePower

Offline Michiel_G - 23/05/2005 18:47
Avatar van Michiel_GNieuw lid Ik snap de werking van TemplatePower, maar zou wat raad willen omtrent hoe ik het beste de volgende template zou kunnen realiseren:

dus een soort van index.tpl en waarin bv bepaalde delen slechts herladen worden. Werkt dat met die includes? Hoe te gebruiken, iemand een duidelijk ruim voorbeeld?

Alvast bedankt

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 23/05/2005 18:54 (laatste wijziging 23/05/2005 18:54)
Avatar van Thomas Moderator Héél je "main"-template, en alle onderliggende templates zullen gelezen worden en verwerkt worden door TemplatePower (PHP) - je kan niet "delen" uit je template laten verwerken, en andere niet. Je verwerkt altijd de relevante (alle geinclude) delen.

Als je wilt heb ik wel een voorbeeldje van het gebruik van "geneste" templates en de daarbij behorende navigatie.
Offline Michiel_G - 23/05/2005 18:56
Avatar van Michiel_G Nieuw lid als je dat voor mij zou willen doe nzou ik heel content zijn, hoe kan ik je bereiken?
Offline Thomas - 23/05/2005 19:54
Avatar van Thomas Moderator voor de geinteresseerden, hier kun je een eenvoudig voorbeeld vinden van hoe je templatepower kunt gebruiken.
Offline Fenrir - 23/05/2005 20:43 (laatste wijziging 23/05/2005 21:10)
Avatar van Fenrir PHP expert Je zou ook naar XSL(T) kunnen kijken, want de meeste browsers ondersteunen het, en zo zijn templates in php niet meer nodig.

Bekijk de source van dit maar eens:
http://www.w3sc...th_xsl.xml

Meer info:
http://www.w3sc...mation.asp

Als dit de standaard wordt voor alles, dan kun je echo() wel weglaten uit php. Gewoon alleen maar xml-functies En ipv GD gebruik je dan SVG.
Offline Michiel_G - 24/05/2005 10:55
Avatar van Michiel_G Nieuw lid Nu zit ik nog met het probleem dat wanneer ik een echo doe of verstuur klik in registratie pagina ik een hele nieuwe pagina krijg.
Offline Fenrir - 24/05/2005 19:43
Avatar van Fenrir PHP expert Ik begrijp niet wat je bedoelt?
Je krijgt toch altijd een nieuwe pagina?
Offline Michiel_G - 24/05/2005 20:27
Avatar van Michiel_G Nieuw lid ja hij laadt een nieuwe pagina in, maar hij veranderd enkel het middenstuk en zonder frames 
Offline Fenrir - 24/05/2005 20:31
Avatar van Fenrir PHP expert Dan moet je gewoon steeds dezelfde tempalte gebruiken. Je kunt een deel van de pagina niet bewaren. Je moet het gewoon zo doen dat php steeds dezelfde header/footer maakt.

Je kunt een template gebruiken, waarin je in het middenstuk een dynamische template include. Als het dan de loginpagina is doe je:
$tpl->assignInclude('contenttemplate', 'login');
en als het een forumpagina is:
$tpl->assignInclude('contenttemplate', 'forum');

Dan moet je include wel "contenttemplate" heten.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.198s