Kom ik weer met m'n cookies. Als ik een waarde van een cookie echo gaat dat gewoon goed. Maar wanneer ik die in een query ga zetten gaat het fout. De waarde word volgens mij om een of andere reden niet geplaatst (in dit geval een lidnr). Ik heb al veel dingen geprobeerd maar word er nu toch echt moe van. Wie weet wat ik fout doe?
in je query zoek je naar een LIDNR wat hetzelfde is als in de cookie, even later zet je er onder het lidnr van de cookie en het lidnr van de database, dat moet gewoon hetzlefde zijn of ?
verder zou ik die ob_start() boven je header zetten...
Hardleers.... jij bent zeker de leukste thuis. (flikker trouwens eens op je je report_all... denk je dat ik die er niet ik heb staan makker ). Ik zal ob_start er eens in stampen, kijken of dat werkt. Mocht ik nog errors tegenkomen dan geef ik ze.
EDIT: Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/v4/public_html/profiel.php on line 8
Cookienr: 1
Lidnr in DB: Je kunt alleen je eigen profiel aanpassen.
Die error krijg ik, met ob_start(); bovenaan... Ik zal eens kijken of error_reporting(E_ALL); nog wat te melden heeft...
$query = "SELECT * FROM mdleden WHERE lidnr = '".$_COOKIE['lidnr']."'";
if(!$rResult = MySQL_Query($query))
{
echo "Error!- Kan de query niet uitvoeren!<BR>";
echo MySQL_Error()."<BR>".MySQL_Errno();
} else
{
// uitgevoerd, de rest van je code
}
$query="SELECT * FROM mdleden WHERE lidnr = '".$_COOKIE['lidnr']."'";
lidnr = '".$_COOKIE['lidnr']."'
dat hoeft niet, die enkele quotes moeten weg want het is een INTEGER. verder snap ik ook niet waarvoor MySQL_Errno dient?:s
Geeft het nummer van de mysql fout.
Is soms handig om te zoeken op mysql.com naar meer informatie over de fout als je de fout niet helemaal snapt (vind ik zelf dan, hij hoeft er niet bij, maar ik zet hem er standaard bij...:) )
Ik vind het leuk dat jullie zo fanatiek zijn, maar ik word er helaas niet echt wijzer van.
EDIT: Code update, ik ben er nogsteeds niet uit. Ik krijg de volgende errors:
Notice: Undefined variable: sql in /home/v4/public_html/profiel.php on line 12
Warning: mysql_fetch_row(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/v4/public_html/profiel.php on line 12
Notice: Use of undefined constant wachtwoord - assumed 'wachtwoord' in /home/v4/public_html/profiel.php on line 18
Je kunt alleen je eigen profiel aanpassen.
Die MySQL fetch row warning zal waarschijnlijk hierover zijn:
Je fetcht wel, maar er zijn geen gegevens, dus geeft hij een warning. Dat heb ik ook. Controleer dat dus met mysql_num_rows
Weetik, er zit op de een of andere manier geen waarde in de var. Als ik de cookie echo zie ik wel de waarde van de cookie, maar als ik de waarde van de cookie in een var zet, en die in mijn query zet, zit er op de een of andere manier geen waarde aan (tenminste, dat vermoed ik...)
<?
$query = mysql_query("SELECT wachtwoord, lidnr FROM mdleden WHERE lidnr = $lidnummer"); // fetch($sql) moest fetch($query) zijn
$result2 = mysql_fetch_array($sql) or die ("FOUT: " . mysql_error());
?>
<?
$query=mysql_query("SELECT wachtwoord, lidnr FROM mdleden WHERE lidnr = $lidnummer");// fetch($sql) moest fetch($query) zijn