login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[MySQL] Te nieuwe versie

Offline Wim - 08/05/2005 20:52
Avatar van WimCrew algemeen Hallo iedereen,

I.v.m. gameserver had ik een MySQL database nodig om mijn bans (met AMXBans) in te plaatsen. Echter is mijn MySQL versie te nieuw voor de plugins van deze gameservers.

Deze zijn gemaakt voor MySQL 3.x, en werken ook nog bij de eerste versies van MySQL 4.x. Echter zit ik met MySQL 4.1.11, en werkt deze hier niet meer op. Hij zou moeten werken tot MySQL 4.1.9, misschien maar tot MySQL 4.0.9.

Downgraden is geen oplossing, omdat er dan andere dingen op deze server niet meer werken.

Ik weet dat er commando's zijn; maar vindt de juiste niet (niet op mysql.com en niet op google).

Greetz,
Wim Mariën

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 09/05/2005 19:14
Avatar van Wim Crew algemeen Heb ondertussen het een en andere geprobeerd maar nog niets gelukt 

Daarom: - kickje - (bijna 24h geleden...)
Offline Legolas - 09/05/2005 19:27
Avatar van Legolas Onbekend kun je ook zeggen wat ie dan niet meer doet, of dat ie een fout geeft?
Offline Wim - 09/05/2005 19:30 (laatste wijziging 07/09/2005 16:53)
Avatar van Wim Crew algemeen Hij geeft gewoon een error dat de SQL versie te nieuw is. Het heeft iets met het 'mysql' script/commando te maken (= linux). De passwoorden worden anders ge-hashed. Daarom dat er ook commando's zijn om dit toch nog laten te werken.

(ik ga ff een andere gameserver runnen en error geven)

[EDIT]
Om een of andere reden geeft hij geen output-error meer... (raar). Enkel error's zoals database niet gevonden etc omdat hij niet kan connecten.... (terwijl database etc wel bestaat, goede wachtwoord opgegeven voor user, en user heeft correcte rechten naar die database)

[EDIT]
Na wat dingen heb ik het (na een tijdje) gevonden:
./mysqld --old-passwords

m.a.w. --old-passwords aan je opstart lijn toevoegen. Nu moet je nog een user zijn password veranderen:
SET PASSWORD FOR 'username'@'hostname' = OLD_PASSWORD('password')

enkel username, hostname en password aanpassen ;)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s