Onbekend |
|
OK ben ik weer.
@Martijn1515:
je begrijpt me niet, want je moet NATUURLIJK je query er ook bij zetten hè:p
ff kijkun in SN, daar gebruik ik ook deze methode.
ja, gevonden, zo zou het moeten werken:
Citaat: $selecteer = mysql_query("SELECT * FROM nieuws ORDER BY id DESC LIMIT 10") or die(mysql_error()); // select news messages
$aantal = mysql_num_rows($selecteer); // request numer of newsitems
if($aantal > 0){ // when there are news items, display them
while($row = $selecteer->fetchRow()){
if(DB::isError($row)) die($row->getMessage());
echo"<div align="center"><font color="yellowgreen">»</font> <font size=1>[<b>". $row['4'] ."</b>,". $row['5'] ."]</font> <a href="nieuws.php?actie=show&id=". $row['0'] ."">". $row['1'] ."</a><br></div>";
}
Dat staat erin en werkt lekr perfect, en lijkt veel (behalve:
if(DB::isError($row)) die($row->getMessage());
)
op dat wat ik zei. ZET JE QUERY ER DUS BIJ ($res in jouw geval).
@Lightblade:
Je hele methode is goed, alleen jammer dat je het uitvoert met MySQL fetch Object, is z0w langzaam.
Hier dan mijn methode, uiteindelijk:
<?
$res = mysql_query("SELECT gebruikersnaam FROM leden WHERE geboortedatum1=".$dag." AND geboortedatum2=".$maand."")or die(mysql_error());
$aantal = mysql_num_rows($res);
if($aantal > 0){
while ($show = $res->fetchRow())
{
if(DB::isError($show)) die($show->getMessage());
echo $show['2']; // als bijv. gebruikersnaam kolom 3 (2+1 voor arrays :p) de gebruikersnaam is
}
}
else echo "Vandaag geen jarigen";
?>
<? $res = mysql_query("SELECT gebruikersnaam FROM leden WHERE geboortedatum1=".$dag." AND geboortedatum2=".$maand."")or die(mysql_error()); if($aantal > 0){ while ($show = $res->fetchRow()) { if(DB ::isError($show)) die($show->getMessage()); echo $show['2']; // als bijv. gebruikersnaam kolom 3 (2+1 voor arrays :p) de gebruikersnaam is } } else echo "Vandaag geen jarigen"; ?>
Z013TS zou het toch moeten doen denk ik:s
EDIT: lang bericht^^ |