login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

tijd online

Offline Simeken - 03/05/2005 18:10
Avatar van SimekenHTML beginner ik heb een admin menu gemaakt, met een pagina waar alle totaal logintijden kunnen bekeken worden.
Maar ik weet niet hoe ik aan die pagina moet beginnen, als je inlogt moet de tijd van nu verzonden worden en bij het uitloggen ook.
Daarna moet in de volgende kolom het verschil ervan berekend worden.
Dat is dan de tijd van de sessie.
Ten slotte moet die tijd opgeteld worden bij 0 (na een tijdje wordt dit de tijd van alle sessies) en die moet dan getoond worden in het admin menu.

Welke functies moet ik gebruiken??
Moeten die kolommen 'date' meekrijgen als ze aangemaakt worden??
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de tijd in uren, minuten en seconden geplaatst wordt??

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline viezevis - 03/05/2005 18:20
Avatar van viezevis HTML interesse Tutorials zijn toch iets handig:

http://www.site...&id=93

Na dit te lezen gaat ge waarschijnlijk zo goed als alles weten wat ge moet weten;-)
Offline jasperken - 03/05/2005 18:27
Avatar van jasperken PHP interesse hmm het is vrij simpel eigenlijk ... je weet dat je met 3-5-2005 18:20:12 niet kan rekenen he of toch moeilijk.... dus wat je moet doen is via de fucntie time() werken... time() geeft het aantal seconden weer sinds epoch [Retourneert de huidige tijd gemeten in het aantal seconden sinds de Unix Epoch (January 1 1970 00:00:00 GMT).] dit is bijvoorbeeld: 1114891940 ... nu kan je via de functie date() dit getal omzetten in tijd bekijke meer info over de functie date() op www.php.net (duh) voorbeeld: date("H:i:s", $tijd) geeft het uur minuten en seconden van het getal tijd bekomen door de functie time...
Normaal moet je hiermee je probleem kunnen oplossen (ik heb zelf ook lang gesukkeld met deze tijd toestanden optellen enzo) 
^^
Offline Simeken - 03/05/2005 18:41
Avatar van Simeken HTML beginner er zijn 4 mogelijkheden in de database
date
datetime
timestamp
time

Welke moet ik kiezen??
Offline webstab - 03/05/2005 20:10 (laatste wijziging 03/05/2005 20:10)
Avatar van webstab PHP ver gevorderde ik zou datetime kiezen,dan heb je YYYY-MM-DD HH:MM:SS
Offline Gerard - 04/05/2005 11:12
Citaat:
hmm het is vrij simpel eigenlijk ... je weet dat je met 3-5-2005 18:20:12 niet kan rekenen he of toch moeilijk....

Als jij de juiste waardes pakt in je MySQL database kan je die berekeningen door MySQL laten doen en krijgt je PHP gewoon terug wat jij wil hebben.

Citaat:
er zijn 4 mogelijkheden in de database
date
datetime
timestamp
time

Welke moet ik kiezen??

Als je gaat werken met de normale MySQL functies dan moet je gaan voor datetime. Ga je werken met de time() methode van jasperken dan moet je gaan voor integer
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s