ik heb een probleem... hij wil mn data niet insert'en. Ik krijg deze melding:
Citaat:
You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''1', 'b_1') VALUES ('ACTS_5812+NVBS-excursietrein.JPG', 'ACTS 5 on line 72
<?php
$sQuery = "INSERT INTO `".$album."` (`".$i."`,`".$a."`) VALUES ('".addslashes($bestand)."','".addslashes($besch)."')";
// er zit nu ook addslashes op, misschien dat dat helpt.
if(!@mysql_query($sQuery))
{ /* toevoegen is niet gelukt */ }
else
{ /* foto is toegevoegd */ }
?>
<?php
$sQuery="INSERT INTO `".$album."` (`".$i."`,`".$a."`) VALUES ('".addslashes($bestand)."','".addslashes($besch)."')";
// er zit nu ook addslashes op, misschien dat dat helpt.
Er moeten nooit @ daarvoor omdat je geen fouten moet onderdrukken!
In dev mode niet nee, maar als een site live is dan wil je nog wel eens zoiets doen... je gebruikers hebben nu eenmaal niks te maken met de queries die er uitgevoerd worden.
@Proximus:
het is natuurlijk duidelijk dat ie hier bezig is in devmode, want je gaat natuurlijk sowieso geen script aan klanten laten zien dat niet werkt (lijkt mij ), dus lijkt het mij het best om geen '@' te doen. Soms kan het wel zijn, dat hij alleen maar warnings geeft die nergens op slaan, maar dat er niks fout gaat (dit moet je dan altijd GOED controleren). dan kan je idd beter error_reporting(0) zetten of beter bij betreffende code zo'n '@'.
Maar verder, kun je volgens mij beter error_reporting(E_ALL) gebruiken, dan zie je alle bugs (als die er zijn;-) ) in je applicatie
Ja want waarom zou je fouten gaan drukken al werkt die NIET in de devmode????
Je hoort gewoon te zorgen dat er geen fouten zijn in de website en werk daarom dus altijd met ERROR_REPORTING(E_ALL).
@leendertW:
zoals al gezegd, sommige fouten zijn NIET schadelijk voor het script, en zijn warnings. Waarom zou je die eigenlijk niet kunnen onderdrukken? wel met '@' natuurlijk, want de hele pagina op error_reporting(0) zetten vind ik ERG gevaarlijk.
Voorbeeld:
Kreeg bij nieuwssysteem (weet niet meer welke) met txt bestandjes, steeds de melding bij toevoegen (warning: fopen enz.) maar als ik weer op de index keek stond hij er gewoon bij. waarom zou je die error niet onderdrukken???:?:
Ja ten eerste zou ik echt proberen om alle fouten er uit te helpen die je ziet wanneer error_reporting(E_ALL) staat.
Wanneer dat echt niet lukt zou ik misschien @ gebruiken maar eerder echt niet!.
Ik heb een bulletin board waarvoor ik ook een IRC Channel heb. Hier zitten verschillende Eggdropjes in welke allemaal een eigen taak hebben. 1 ervan is een announce bot.
Op het moment dat 1 van de members een thread submit dan maakt het board verbinding met de eggdrop om zo door te geven dat er een nieuwe thread is aangemaakt en wat de info ervan is.
Soms wil het nog wel eens voorkomen dat zo'n botje down is omdat mijn eigen box down is of omdat 1 van de shellhosting providers down gaat.
Op zo'n moment is het uiterst handig om een @ voor mijn fsockopen() te gebruiken daar ik niet wil dat de leden weten wat het ip en, belangrijker, de port van de bot is.
Ik maakte dus echter een kleine opmerking/advies. Ik begrijp zelf ook wel dat deze meneer nogsteeds bezig is met Developen.
A name may start with any character that is legal in a name. In particular, a name may start with a digit; this differs from many other database systems! However, an unquoted name cannot consist only of digits.
Luister dus naar Tuinstoel, en gebruik backticks (dit is dus wèl nodig in dit geval, LeendertW).
kep ene idee: een album tabel, met:
id, soort, naam, beschrijving
ene foto's tabel, met:
id, album, beschrijving, datum, fotograaf, fotonaam, src.
zoiets?
is beter, want als je dan op een gegeven moment 100 foto's hebt, heb je 100 tabellen:o :o :o
Waarom nu weer voor ieder album een andere tabel. Maak gewoon 1 tabel met alle info over de albums (id, titels, aantal foto's, beschrijvingen etc.) en maak in de foto's tabel even een kolommetje aan met albumid, scheelt wel, en word je database ook niet zo ontiegelijk lang van...
Je hebt m'n UPDATE raad toch opgevolgd, handig he zown telefoon En ik heb geen regel van het script gezien en toch wist ik het. Je hebt dus veel loze antwoorden gekregen of niet (no offence hoor )
Je hebt dus veel loze antwoorden gekregen of niet (no offence hoor )
Jij noemt iemand anders adviseren te werken met het aanpassen van een tabel om een nieuw album in te voegen en dan te werken met update geen loos antwoord?
FangorN heeft helemaal gelijk. Eerst beiden dan maar de essentie van een database leren?