PHP interesse |
|
Hey ik heb een functie geschreven ... maar krijg niet exact wat ik wil ...
dit is mijn script:
<?
function beveiliging($var) {
if($var == "admin") {
if(!session_is_registered("login")) {
$toegang = 0;
} else {
$sql = "SELECT login, wachtwoord FROM spelers WHERE login='".$_SESSION['login']."' AND admin='1'";
$res = mysql_query($sql);
$chk = mysql_num_rows($res);
$fet = mysql_fetch_assoc($res);
if(!$chk == 0) {
if($fet['login'] == $_SESSION['login'] && $fet['wachtwoord'] == $_SESSION['wachtwoord']) {
$toegang = 1;
} else {
$toegang = 0;
}
} else {
$toegang = 0;
}
}
}
elseif($var == "lid") {
if(!session_is_registered("login")) {
$toegang = 0;
} else {
$sql = "SELECT login, wachtwoord FROM spelers WHERE login='".$_SESSION['login']."'";
$res = mysql_query($sql);
$chk = mysql_num_rows($res);
$fet = mysql_fetch_assoc($res);
if(!$chk == 0) {
if($fet['login'] == $_SESSION['login'] && $fet['wachtwoord'] == $_SESSION['wachtwoord']) {
$toegang = 1;
} else {
$toegang = 0;
}
} else {
$toegang = 0;
}
}
}
elseif($var == "iedereen") {
$toegang = 1;
}
return $toegang;
}
?>
<? function beveiliging($var) { if($var == "admin") { $toegang = 0; } else { $sql = "SELECT login, wachtwoord FROM spelers WHERE login='".$_SESSION['login']."' AND admin='1'"; if(!$chk == 0) { if($fet['login'] == $_SESSION['login'] && $fet['wachtwoord'] == $_SESSION['wachtwoord']) { $toegang = 1; } else { $toegang = 0; } } else { $toegang = 0; } } } elseif($var == "lid") { $toegang = 0; } else { $sql = "SELECT login, wachtwoord FROM spelers WHERE login='".$_SESSION['login']."'"; if(!$chk == 0) { if($fet['login'] == $_SESSION['login'] && $fet['wachtwoord'] == $_SESSION['wachtwoord']) { $toegang = 1; } else { $toegang = 0; } } else { $toegang = 0; } } } elseif($var == "iedereen") { $toegang = 1; } return $toegang; } ?>
Dit is index bv.:
<?
ob_start();
session_start();
include("functies.php");
$var = "iedereen";
beveiliging($var);
ban();
if(!$toegang == 0) {
if(!$ban == 1) {
// en hier mijn pagina
} else {
echo $mes; // message als hij is geblokt...
}
} else {
echo "U bent niet bevoegd om deze pagina te bekijken";
}
ob_end_flush();
?>
<? include("functies.php"); $var = "iedereen"; beveiliging($var); ban(); if(!$toegang == 0) { if(!$ban == 1) { // en hier mijn pagina } else { echo $mes; // message als hij is geblokt... } } else { echo "U bent niet bevoegd om deze pagina te bekijken"; } ?>
Ik krijg altijd "U bent niet bevoegd om deze pagina te bekijken"
Kan iemand mij helpen ?
|