login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Tabelnamen opzoeken

Offline viezevis - 02/05/2005 18:15
Avatar van viezevisHTML interesse Ik heb een site waarop het reilen en zeilen van een zaalvoetbalploegje wordt "bijgehouden". Op dit moment kunnen al de nieuwe verslagen toegevoegd worden via een simpel formulier. Deze worden dan in de tabel voetbal_verslag van de mysql db opgeslagen. Nu zou ik om alles een beetje netjes te houden een script willen maken dat een deel verslagen verplaatst naar andere tabel voetbal_verslag_"seizoen" (bv 2004-2005) zodat ik alles per seizoen kan archiveren. Nu had ik een paar vragen hierover:

1. Hoe verplaats ik een rij van de ene tabel naar een andere tabel?

2. Is het mogelijk om de namen van alle tabellen die bv beginnen met voetbal_verslag op te vragen?(Dat ik dus bijvoorbeeld een array krijg met voetbal_verslag_seizoen1, voetbal_verslag_seizoen2 enz zodat ik deze makkelijk kan gebruiken om via een formulier het gewenste archief op te vragen) en zo ja, hoe?

Alvast bedankt!

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline barry - 10/05/2005 23:21
Avatar van barry PHP interesse Dat is zeker mogelijk, aangezien phpmyadmin dit natuurlijk ook kan, maar wel erg omslachtig...

Is het niet veel makkgelijker om slechts een veld toe te voegen aan voetbal_verslag genaamt seizoekn.

Je hebt dan een overzichtelijkere structuur in je database en je kan net zo makkelijk per seizoen je gegevens eruit halen, je hebt immers evenveel gegevens in je database staan...

dan wordt het gewoon:

1. <?
  2. $sql = "SELECT * FROM `voetbal_verslag` WHERE `seizoen` = ''winterseizoen";
  3. ?>
Offline Legolas - 11/05/2005 07:57
Avatar van Legolas Onbekend Tabel kopiëren?
  1. <?
  2. $que = mysql_query("CREATE TABLE tabel2 LIKE table1");
  3. ?>

You mean sow?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s