login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

geslacht wijzigen

Offline webbiexl - 29/04/2005 10:58
Avatar van webbiexlPHP interesse hey mijn wijzig.php geeft weer een error, parse error on line 65. das waar de else tag begint. verder zou ik graag willen weten wat een parse error eigenlijk allemaal in kan houden of een link naar het liefst een nederlandse pagina die me dat kan vertellen (ik snap dat dure engels niet altijd even goed vandaar) alvast bedankt.
  1. <tr>
  2. <td width="10%"></td>
  3. <td width="40%" valign="top">Geslacht:</td>
  4. <td width="50%"><?
  5. if($object['geslacht']=="man"){
  6. $ga = " selected";
  7. }
  8. else($object['geslacht']=="vrouw"){
  9. $gb = " selected";
  10. }
  11. ?>
  12. <select size="1" name="geslacht">
  13. <option value="man"<? echo $ga ?>>Man</option>
  14. <option value="vrouw"<? echo $gb ?>>Vrouw</option>
  15. </select>
  16. </td>
  17. </tr>

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline leendertW - 29/04/2005 11:03 (laatste wijziging 29/04/2005 17:37)
Avatar van leendertW PHP beginner Die else moet dan elseif worden

voorbeeld;

1. if ( )
  2. {echo " ";
  3. }
  4. else
  5. {
  6. }
  7.  
  8. -----
  9.  
  10. if ( )
  11. {
  12. echo " " ;
  13. }
  14. elseif ( )
  15. {
  16. echo " " ;
  17. }
  18. else
  19. {
  20. echo " " ;
  21. }

Edit door Mokka fijn dat iemand eens de code tags gebruikt, jammer dat ie ze dan weer verkeerd gebruikt, net geen pluspuntjes!
Offline jopiegoekopi - 29/04/2005 11:04 (laatste wijziging 29/04/2005 11:05)
Avatar van jopiegoekopi Onbekend
Citaat:
verder zou ik graag willen weten wat een parse error eigenlijk allemaal in kan houden
Een parse error is zoals de naam zegt een error (fout) tijdens het parsen van het script. Dat kan dus door vanalles komen en de vraag om een pagina met uitleg hierover slaat eigenlijk ook nergens op.
De parser geeft naast de melding "parse error on line .." ook altijd netjes aan wat de error was en op welke regel.

De fout bij jou is dat je voorwaarden stelt voor het else statement. Als je een voorwaarde wilt zul je een if (in dit geval dus elseif) moeten gebruiken. Maar als je zorgt dat bij het invoeren alleen het geslacht man of vrouw ingevoerd kan worden (en dus niet onzijdig of sfsfsdf) kun je de 2e voorwaarde gewoon weglaten, want als het geen man is moet het dan wel een vrouw zijn.

edit: typfoutje
Offline webbiexl - 29/04/2005 14:45 (laatste wijziging 29/04/2005 14:46)
Avatar van webbiexl PHP interesse
Citaat:
De parser geeft naast de melding "parse error on line .." ook altijd netjes aan wat de error was en op welke regel.

bij lycos nooit wat de error is
Parse error: parse error in /blabla/htdocs/blabla.php on line 65
thats it
nu weer een andere parse error (de lijn van het eerste if statement) waar ik vandaag mee bezig en geweest maar niet uit kom, leg ook ff uit waar ik op moet letten (behalve netter scripten, daar ben ik al netjes genoeg in alleen het knippen plakken vanuit kladblok werkt nooit zo goed)
  1. <?
  2. else{
  3. $geboortedatum = "$geb1-$geb2-$geb3";
  4.  
  5. $checkp = mysql_result(mysql_query("SELECT * FROM leden WHERE wachtwoord='".md5($_POST['wachtwoord'])."'"),0);
  6. if($_POST['wachtwoord'] == "", $_POST['email'] == "") {
  7. $error[] = 'Vul alle verplichte velden in!';
  8. }
  9. if($_POST['wachtwoord'] != "" $object['gebruikersnaam'] != "" && $checkp == 0) {
  10. $error[] = 'Het ingevoerde wachtwoord is niet correct.';
  11. }
  12. if($_POST['wachtwoord'] == "".md5($_POST['wachtwoord'])."") {
  13. mysql_query("UPDATE leden SET email=' " .$_POST['email']."', voornaam='" .$_POST['voornaam']."', achternaam=' " .$_POST['achternaam']."', geslacht =' " .$_POST['geslacht']."', woonplaats = '".$_POST['woonplaats']."', geboortedatum =' " .$_POST['geboortedatum']."', msn =' " .$_POST['msn']."', website ='".$_POST['website']."' WHERE id = '$id'") or die(mysql_error());
  14. echo "Gegevens zijn succesvol opgeslagen...";
  15. }
  16. }
  17. ?>

Offline b4nkr0bz0r - 29/04/2005 15:31
Avatar van b4nkr0bz0r PHP gevorderde die komma moet weg en daar moet || komen
Offline CelestialCelebi - 29/04/2005 16:51 (laatste wijziging 29/04/2005 16:52)
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde Geslacht wijzigen kun je bij een chirurg doen (ik ben niet verantwoordelijk voor de eventuele kosten).
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.316s