Zijn er hier ook menschen welke drastisch oor hebben naar een webshop:?:
Zag bij de scripts dat er een Categorie was met Webshop's,maar dat er nog niet 1 bij stond:!:
Mocht er veel vraag naar zijn dan wil ik er wel eentje (Niet al te uitgebreid) voor jullie scripten
Denk ook dat als jullie zouden gaan samenwerken (moest dat mogelijk zijn), dat het resultaat nog veel beter gaat zijn.
Misschien is dat wel iets moeilijker met een (misschien) compleet vreemde, maarja... het is maar hoe jullie het zien.
Samenwerken vind ik persoonlijk niet zo handig. Je bent dan min of meer van elkaar afhankelijk wanneer je kan scripten en de een script heel anders dan de ander. Ik script voor mezelf overzichtelijk en Carpedmadness voor hem weer overaichtelijk, maar misschien is dat voor mij jusit weer heel onduidelijk, en andersom natuurlijk.
Nu nog ff over het onderwerp: wat willen jullie er graag in hebben ? Mijn ideeën
- Admin met het toevoegen / bewerken / verwijderen van "producten"
- Winkelwagentje waar alle producten die een gebruiker in deze sessie heeft gekocht overzichtelijk in staan (dus niet onthouden wat een gebruiker heeft gekocht)
- Categorieën ?
Als iemadn nog leuke ideeën heeft mag die mij pb-en
je kan bijv een teller maken :
je koopt een pc voor 500 euro, en je koopt een beeldscherm voor 300 euro dat je dan ergens je totaal uitgegeven bedrag ziet in dit geval : 800 euro
als jullie snel classes leren, is samenwerken een stap simpeler:
persoon één maakt een class om dingen in de db te onthouden, dan moet persoon twee niet begrijpen of zien hoe die werkt, maar ze gewoon gebruiken.
Ander vb. persoon 1 zorgt ervoor de output vd db, en persoon twee zorgt voor de input naar de db (maw. persoon1 haalt alleen gegevens uit de db en toont die aan de gebruiker, persoon2 zal de pagina's met forms verwerken)
Een andere manier om samen te werken, is dat jullie beiden het systeem uitdenken (dus: doelstellingen, features, mogelijke fouten, ...) één persoon maakt het en de tweede persoon hackt het systeem om de fouten eruit te halen!
En zo zijn er een hele reeks oplossingen waarbij men samen kan werken.
Probeer het beiden eens, mischien is het leerrijk (mischien ga je eruit leren dat samenwerken moeilijk is en dat het maar opgegeven moet worden!)
@ bankrobzor: Was ik al van plan, dat is dat winkelwagen ding ;)
@ twopeak: Ja, classes beheers ik, ben ook van plan die te gaan gebruiken, maar toch werk ik liever in mn eentje, doe ik alles op mn eigen tempo (lekker snel ), op mn eigen tijd en op mn eigen manier
Carpmadness, je manier van werken is niet juist. Maak eerst een BO / FO / GO / TO. Je zult zien dat het project dan veel beter verloopt. Zomaar 'in het wilde weg' scripten kost veel meer tijd dan wanneer je nadenkt over hetgeen je gaat programmeren.
'Wat in hemelsnaam moet je nu met een CMS achter een WebShop'
Let even op je taalgebruik voortaan . CMS = Content Management System. Dit is een omgeving waar je bijvoorbeeld artikelen kunt toevoegen / wijzigen / verwijderen, waar je orderstatussen kunt uitdelen, etc.. Dat lijkt me uiteraard erg praktisch. Hoe wil jij het dan doen? Rechtstreeks de database aanpassen?
A) Met mijn Taalgebruik is niets mis!
B) Een beetje scripter weet wat een CMS is!
C) Ik script nooit in het wilde weg!
D) En als je goed kijkt zit er een Admin Area aan de Shop gekoppeld!
E) En vandaar uit kan men produkten Toevoegen - Aanpassen - Verwijderen
Met een CMS bedoel ik ook dat je de teksten moet kunnen aanpassen, positioneren van plaatjes, een artikel aan een verkoopactie koppelen. En dit op een manier waardoor het makkelijk te beheren is en dat is meestal het moeilijkste; om het makkelijk te maken.
Zet in de loop van de dag wel even een andere webshop online,voor de inlog gegevens van de admin kun je me dan even PM'en.
Maar zal niet gratis zijn aangezien er een hoop tijd en dergelijke in is gestoken!!!
Carpmadness, ik begrijp het even niet: Je vraagt waarom er een CMS nodig is, maar je hebt wel een admin. Dat maakt geen verschil.
C) Ik script nooit in het wilde weg!
Als je niet vooraf wat op papier zet, is het gehele project nooit goed te overdenken / overzien. Wel knap anders wanneer je het hele project kunt overzien zonder 1 letter op papier te zetten.
zou je het toch niet kunnen posten op sitemasters? zet er desnoods iets onder als 'made by Carpmadness' met een link naar je site => je zal dan mss ook meer bezoekers krijgen op je site ;)
Ach ik ben niet meer zo bezoekers gek op het moment!!!
Als mijn WMC af is dan zal het verhaal anders worden,de link verwijst nu naar mijn Domein en daar draaid op het moment een Beta versie van RCFriesland welke ik gescript hebt!!!
Heb overigens even mijn eerste webshop online gegooid, dit om maar even aan te geven dat mijn manier van scripten wel degelijk werkt!!!
Zoals eerder vermeldt als jullie een indruk willen krijgen van de Admin Area, PM mij maar voor de inlog gegevens!!!