login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

paginanavigatie volgorde wijzigen

Offline go4me - 22/04/2005 17:38
Avatar van go4meNieuw lid Ik wil graag in een backoffice de volgorde van de navigatietitels kunnen veranderen en het liefst allemaal in 1 submit.
Het lijkt me redelijk simpel maar ik kom er niet uit. Moet ik hiervoor normaliseren?

vb:

1 home ->3
2 pagina ->4
nieuws ->1
pag1 ->2

SUBMIT

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Fenrir - 22/04/2005 18:04
Avatar van Fenrir PHP expert Waar heb je het over? Over sql? Je voegt dan een rij "positie" toe aan de tabel. Daarin zet je de positie (duh). Als er een 1 staat komt hij bonvenaan, en hoe hoger het getal, hoe lager de plaats.

Dan doe je de sql zo: "SELECT * FROM navigatie ORDER BY positie ASC".
Offline go4me - 25/04/2005 14:49
Avatar van go4me Nieuw lid Ja, over MYSQL. Ik weet hoe SELECT, ORDER, ASC enz werkt.
Ik wil de volgorde in de database via een backoffice aan kunnen passen van meerdere ID's (of rijen) tegelijkertijd, de positievelden dus.

Stel dat ik 1 rij van positie wil veranderen van positie 1 naar positie 2 dan kan ik dit doen met een UPDATE waarin ik 'postitie' update van 1 naar 2. Nu moeten de posities echter unique zijn dus als er al een rij op positie staat gaat het mis. Dit kan ik allemaal nog wel ondervangen.
Maar wat ik nu eigenlijk wil is meerdere rijen (en dus navigatielinks) met een klik op de submitknop in het formulier in de backoffice van positie wijzigen.
Voorlopig heb ik met onderstaande alleen dat de laatste $row-> gewijzigd kan worden.
  1. if ( isset($_POST['submitwijzig']) ){
  2. $sqlA3 = "UPDATE `content` SET `volgorde` = '$volgorde' WHERE `id` = '$id_selected'";
  3. $resA3 = mysql_query($sqlA3) or die(mysql_error());
  4. echo "De order van pagina $id_selected, $pagina is veranderd";
  5. }
  6.  
  7. ...
  8.  
  9. <INPUT class=\"formWijzig\" type=\"text\" value=\"$row->volgorde\" name=\"volgorde\" size=\"10\">
  10. <INPUT type=\"hidden\" name=\"id\" value=\"$row->id\">
  11. <INPUT type=\"checkbox\" name=\"id_selected\" value=\"$row->id\"> // indien deze geslecteerd is neem dan mee in sqlA3
  12.  
  13. ....
  14.  
  15. <INPUT type="submit" name="submitwijzig" class="formButton" value="Wijzig orde">

Is mijn wens zo duidelijker?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s