Nieuw lid |
|
Ja, over MYSQL. Ik weet hoe SELECT, ORDER, ASC enz werkt.
Ik wil de volgorde in de database via een backoffice aan kunnen passen van meerdere ID's (of rijen) tegelijkertijd, de positievelden dus.
Stel dat ik 1 rij van positie wil veranderen van positie 1 naar positie 2 dan kan ik dit doen met een UPDATE waarin ik 'postitie' update van 1 naar 2. Nu moeten de posities echter unique zijn dus als er al een rij op positie staat gaat het mis. Dit kan ik allemaal nog wel ondervangen.
Maar wat ik nu eigenlijk wil is meerdere rijen (en dus navigatielinks) met een klik op de submitknop in het formulier in de backoffice van positie wijzigen.
Voorlopig heb ik met onderstaande alleen dat de laatste $row-> gewijzigd kan worden.
if ( isset($_POST['submitwijzig']) ){
$sqlA3 = "UPDATE `content` SET `volgorde` = '$volgorde' WHERE `id` = '$id_selected'";
$resA3 = mysql_query($sqlA3) or die(mysql_error());
echo "De order van pagina $id_selected, $pagina is veranderd";
}
...
<INPUT class=\"formWijzig\" type=\"text\" value=\"$row->volgorde\" name=\"volgorde\" size=\"10\">
<INPUT type=\"hidden\" name=\"id\" value=\"$row->id\">
<INPUT type=\"checkbox\" name=\"id_selected\" value=\"$row->id\"> // indien deze geslecteerd is neem dan mee in sqlA3
....
<INPUT type="submit" name="submitwijzig" class="formButton" value="Wijzig orde">
if ( isset($_POST['submitwijzig']) ){ $sqlA3 = "UPDATE `content` SET `volgorde` = '$volgorde' WHERE `id` = '$id_selected'"; echo "De order van pagina $id_selected, $pagina is veranderd"; } ... <INPUT class=\"formWijzig\" type=\"text\" value=\"$row->volgorde\" name=\"volgorde\" size=\"10\"> <INPUT type=\"hidden\" name=\"id\" value=\"$row->id\"> <INPUT type=\"checkbox\" name=\"id_selected\" value=\"$row->id\"> // indien deze geslecteerd is neem dan mee in sqlA3 .... <INPUT type="submit" name="submitwijzig" class="formButton" value="Wijzig orde">
Is mijn wens zo duidelijker? |