login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

adresbalk veranderd, het scherm niet

Offline yolk - 20/04/2005 22:30
Avatar van yolkHTML interesse Het is al vaker gevraagd op elke php-site, maar ik kom er niet uit. Als ik op een link klik, wordt de bij die link horende data niet geladen. De adresbalk veranderd wel, maar verder blijft het scherm hetzelfde.

1. <?php
  2. include ("databaseconfigfile.php");
  3.  
  4. if (isset($_POST["keuze"]))
  5. {
  6. $query = "SELECT m_link FROM menu WHERE m_id='".$_POST["m_id"]."'";
  7. $result = mysql_query($query) or die ("FOUT: ".mysql_error());
  8. echo m_id;
  9. if ($result)
  10. {
  11. echo "het menu van ".$_POST["m_id"]." wordt getoond<br>\n";
  12. }
  13. }
  14. else
  15. {
  16. ?>
  17. <form name="form" action="<?php echo ($_SERVER["PHP_SELF"]); ?>" method="post">
  18. <input type="hidden" name="keuze"" value="1">
  19. <table border="1">
  20. <tr><td>naam</td><td>alt. tekst</td></tr>
  21. <?php
  22. $result = mysql_query("SELECT * FROM menu", $db);
  23. while (list($m_id, $m_naam, $m_alt, $m_weg) = mysql_fetch_row($result))
  24. {
  25. echo "<tr><td><a href=\"menu.php?id=$m_id\" title=\"$m_alt\">$m_naam</a></td>
  26. <td>$m_alt</td></tr>\n";
  27. }
  28. ?>
  29. </table>
  30. </form>
  31. <?php
  32. }
  33. ?>

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Frederic - 20/04/2005 22:31
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde En als de gebruiker op F5 duwt wel zeker?
Dat probleem heb ik namelijk ook!
Offline yolk - 20/04/2005 22:42
Avatar van yolk HTML interesse Dat is dan ons verschil Dat gebeurt bij namelijk niet. Ook bij het verversen gebeurt er niks.
Offline Frederic - 20/04/2005 22:45
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde en ctrl + F5?

Tip: in de head pragma cache, maar in mijn ervaringen werkt het nog niet optimaal... ik heb tot op de dag van vandaag nog geen commando gevonden om de hele pagina te laden zonder cache te gebruiken
Offline yolk - 20/04/2005 22:50
Avatar van yolk HTML interesse Met Ctrl+F5 gebeurt er nog steeds niks. Het moet ergens in de code zitten denk ik.
Offline Frederic - 21/04/2005 20:44
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde linkje waar we eens kunnen testen?
Offline Arnout - 22/04/2005 00:31 (laatste wijziging 22/04/2005 00:34)
Avatar van Arnout HTML beginner Sowieso dit aan passen op regel 25+
  1. <?
  2. echo '<tr><td><a href="menu.php?id='.$m_id.'" title="'.$m_alt.'">'.$m_naam.'</a></td>
  3. <td>'.$m_alt.'</td></tr>\n';
  4. ?>

En je stuurt m_id mee met de url en dan vraag je 'm later op met $_POST, dat zou ik met $_GET doen...

Ook ben je nog een $ vergeten op regel 8.
Offline yolk - 22/04/2005 15:23
Avatar van yolk HTML interesse Ok, dat is veranderd. Ik heb nu het formulier uitgebreid met een submit-knop en dan lukt het wel. De pagina veranderd nu alleen als ik op de knop klik, maar ik wil dat het veranderd als ik op de tekstlink klik. Weet iemand hoe ik dit moet doen?
Offline Arnout - 22/04/2005 16:48
Avatar van Arnout HTML beginner Je maakt wel netjes een query, en die voer je uit met mysql_query($query), maar vervolgens doe je er niets mee...

Misschien is dat t probleem?

Offline yolk - 23/04/2005 13:34
Avatar van yolk HTML interesse Dat maakt toch niet uit? Hij roept de pagina niet opnieuw aan lijkt wel. Dit gebeurt alleen als ik op de submit-button klik. Dan veranderd de content van de pagina wel goed.
Andere suggesties misschien? 
Offline Thomas - 23/04/2005 13:44
Avatar van Thomas Moderator Als jij een hyperlink in een formulier zet, en je klikt op deze hyperlink, dan wordt het formulier niet gesubmit hoor. Tenzij je in die hyperlink verwijst naar een stuk JavaScript-code, die een hidden-veld een bepaalde waarde geeft, en vervolgens het formulier submit, maar dat lijkt me véél te omslachtig - je kan het oplossen door enkel hyperlinks (en $_GET) te gebruiken - je hebt dat formulier niet nodig.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.199s