Heeft iemand enig idee hoe je de onlinetijd van elk lid kunt berekenen en in je database stoppen zodat ik later kan zien wie het meest online geweest is?
Elke keer als iemand een pagina bezoekt, update je het aantal seconden in een tabel "seconden". Je maakt dan nog een kolom aan "laatste_online" en die tijd vergelijk je dus altijd met de tijd van nu! Daar bereken je het verschil van, en dat verschil doe je bij het aantal seconden. Is ff denken maar niet moeilijk.
euhm, joel, bedankt voor de hulp maar... rare uitleg, begrijp niet echt wat ik nu moet doen, hoe moet ik dit doen??
Je maakt dan nog een kolom aan "laatste_online" en die tijd vergelijk je dus altijd met de tijd van nu!
je slaat de tijd op van wanneer hij een pagina opende, deze tijd vergelijk je met de huidige tijd. dan weet je dus hoelang de bezoeker op een pagina is geweest/is.
dus bij het inloggen moet ik NOW() ergens ertussen plaatsen zodat die tijd toegevoegd wordt in de database, en bij het uitloggen moet ik dat nog eens doen, zodat er 2 datums in de db staan; en dan moet ik het verschil berekenen?