login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

archieveren van news

Offline Johaninho - 24/09/2004 20:57
Avatar van JohaninhoNieuw lid hallowa alweer,

Welnu, nu mn nieuwsscript lekker werkt zou ik dus graag er voor zorgen dat ik deze ook kan "archiveren". Ik had aan volgende manier gedacht: een dropdownmenu met daar de maanden van het jaar in. (ik doe ieder jaar een delete van alle entry's van het voorbije jaar dus jaren hoeven er niet bij.)

Nu is mijn vraag mijn sql query zou dan natuurlijk een WHERE datum clausule moeten bevatten met daarin een BETWEEN datuma AND datumb.

Nu is mijn vraag hoe kan ik dit correct doen... want ik heb al geprobeerd om
"SELECT * FROM news WHERE post_date BETWEEN '2004-09-01' AND '2004-09-30' "

Te doen maar tevergeefs doet dit niks... Nu vraag ik dus aan jullie hoe ik dit wel kan doen werken.

Greetz,

J.

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Duikboot - 24/09/2004 21:32
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Ik heb voor een soort gelijk iets (met films die uit zijn worden bij mij in het archief gedaan) een methode gebruikt die heel makkelijk is. Voeg een extra kolom aan je tabel toe waar je 0 of 1 in zet. Dan geef je alle id's die je wil selecteren gewoon bijvoorbeeld 1, en die je Select * Where id='1' bijvoorbeeld. En de rest geef je id 0 en doe je bij je archief where id='0'. Ik hoop dat je het een beetje snapt.
Offline Johaninho - 24/09/2004 21:39
Avatar van Johaninho Nieuw lid mja ik snap wel ongeveer wat je wilt zeggen, maar daamee kan ik nog niet per maand gaan selecteren e 
maar toch bedankt 
Offline Duikboot - 24/09/2004 21:56 (laatste wijziging 24/09/2004 21:56)
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Daar heb je gelijk in. Als je niet zoveel records hebt, en af een toe een nummer moet veranderen kan het wel, maar als je vaste data hebt waarop iets moet veranderen word het wat ingewikkelder 
Offline SickBoy - 24/09/2004 23:55
Avatar van SickBoy MySQL beginner ik weet niet zeker of dit zal helpen, maar plaats eens haakjes:

"SELECT * FROM news WHERE (post_date BETWEEN '2004-09-01' AND '2004-09-30' )"
Offline Thomas - 25/09/2004 00:03 (laatste wijziging 25/09/2004 00:04)
  1. SELECT * FROM je_tabel
  2. WHERE MONTH(datum_veld) = een_of_andere_maand
  3. AND YEAR(datum_veld) = een_of_ander_jaar
  4. ORDER BY date

Die een_of_andere_maand en een_of _ander_jaar kunnen ook uit PHP komen.
Offline Johaninho - 29/09/2004 14:40 (laatste wijziging 29/09/2004 15:25)
Avatar van Johaninho Nieuw lid FangorN, sorry voor de late reactie maar internet heeft plat gelegen, maar ge hebt me maar weer eens kunnen helpen ;)
maar toch nog even een klein vraagje: datum_veld tss quotes of niet?

Thnx,

J.
Offline Johaninho - 29/09/2004 16:00
Avatar van Johaninho Nieuw lid naja op dit moment heb ik dus :

<?php
include('dbconnect.php');

$sept = mysql_query("SELECT * FROM news WHERE MONTH(news_date) = 09 ORDER BY news_date");

while($news = mysql_fetch_array($sept){
echo $news['news']."<br>";
}

?>

Maar hij geeft nog steeds niks weer terwijl wanneer ik gewoon in mn phpmyadmin de query ingeef dan doet ie het wel ...
Offline Johaninho - 29/09/2004 16:55
Avatar van Johaninho Nieuw lid njah k heb het gevonden er ontbrak een haakje ... maar eerst gaf m geen parse error 

greetz

FangorN : ge moogt dus sluiten 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s