login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

MySQL fouten onderdukken

Offline Frederic - 11/04/2005 18:17
Avatar van FredericPHP ver gevorderde Ik heb een vraagje, bijna te stom om te stellen (daarmee dat ik me dol heb gezocht )
Hoe kan ik zorgen dat (stel dat er iets mis gaat) de bezoeker geen lelijke foutlmeldingen krijgt à la
Citaat:
Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in

maar bvb iets van
Citaat:
tijdelijk offline...

Ik dacht eerst aan ... or die("Tijdelijk offline"), maar als de error dan bovenaan de pagina gebeurt zal er niets geladen worden

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Joel - 11/04/2005 18:19
Avatar van Joel Eigenaar Zorgen dat alle MySQL queries juist zijn is ook een oplossing Als je gewoon or Die() niet gebruikt zal er geen error komen denk ik.
Offline Frederic - 11/04/2005 18:23
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde Hmm, ze moeten natuurlijk kloppen 
Maar stel, je hebt een site met bovenaan iets wat op mysql draait (en de rest niet)... Stel nu, je MySQL server is offline, dan werkt niets meer erdoor? Bestond er nu iets wat ik wou dat kreeg je gewoon de melding 'offline'

Dit is de query:
  1. $paginabezoeken_sql = mysql_query('SELECT COUNT(`id`) FROM site_bezoekers');

En met of zonder or die erbij, die vieze vette foutmelding blijft komen (als ik er express een fout in aanbreng)
Offline legende - 11/04/2005 18:25 (laatste wijziging 11/04/2005 18:30)
  1. if (!$r = mysql_query("SELECT * FROM blaatblaat")) {
  2. echo "foutje in de opdracht";
  3. }

en zet dan ipv die opdracht de opdracht erin die je wilt.
Offline Frederic - 11/04/2005 18:38
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde dank u wel 
Offline Dark_force - 11/04/2005 18:39
Avatar van Dark_force Nieuw lid messchien werk dit ook:

mysql_query("blablabla") or echo("Tijdelijk offline");
Offline Fenrir - 11/04/2005 20:21
Avatar van Fenrir PHP expert Je, dat is precies hetzelfde. Maar je moet wel oppassen, als de query niet werkt kun je wel php-errors krijgen over lege variabelen, etc. Ik zou toch voor die() gaan.
Offline Frederic - 11/04/2005 22:19
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde of je doet dit:
  1. if (!$r = mysql_query("SELECT * FROM blaatblaat")) {
  2. echo "foutje in de opdracht";
  3. }
  4. else
  5. {
  6. hier var's gebruiken
  7. }

dan krijg je geen error's over lege var's ;)
Offline xSc - 12/04/2005 08:23 (laatste wijziging 12/04/2005 08:24)
Avatar van xSc Onbekend Inderdaad, de laatste reactie van Fréderic is correct. Je zou zelfs de functie trigger_error() kunnen gebruiken. Natuurlijk gebruik je ook mysql_errno() en mysql_error(). Maar het principe om met een if/else-constructie je fouten af te handelen is beter dan 'or die()'. De die-functie breekt alle uitvoer af, terwijl je meestal je HTML-code, etc. nog netjes wilt afmaken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.201s