login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Activeren van tutorials

Offline cowbeast - 23/09/2004 21:27
Avatar van cowbeastOnbekend Helloow!!

Ik heb een vraagje! Ik ben een tutorials systeempje aan het schrijven maar ik wil er voor zorgen dat de tutorials nie worden toegevoegt zonder toesteming van de admin! Ik weet niet echt hoe ik daat moet aan beginnen dus heb ik een aantal ideen nodig ik heb
  1. <form name="act" method="post" action="">
  2. <tr>
  3. <td align="center">
  4. <input type="checkbox" name="<? echo "$naam"; ?>" value="<? echo "$id"; ?>">
  5. </td>
  6. <td><? echo "$naam"; ?></td>
  7. <td><? echo "$auteur"; ?></td>
  8. </tr>
  9. </form>

Zo kan je dan de tutorials aanvinken die je wil activeren! Maar ik weet nie zeker of dat wel een goeie manier is en hoe ik dan die query moet doen alle UPDATE tutorials SET actief='' WHERE id='$id'
Zo iets? Kan iemand mij verbeteren indien nodig of aanvullen!
Greezt Mathieu:cool:

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn1 - 23/09/2004 21:47
Avatar van Stijn1 Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Ten eerste doe je vars buiten quotes (dus $var buiten "")
Maar terug op je vraag:
Je maakt gewoon dat bij het plaatsen van een tut ergens in de db toegevoegd='0' doet, en dan ergens in de admin doe je de update met toegevoegd='1', dan haal je het uit de db met WHERE toegevoegd='1', dan heb je een goed systeempje...
Offline cowbeast - 23/09/2004 21:55
Avatar van cowbeast Onbekend Dat heb ik acties heeft als standar waarde 0 dus wat ik dan zij van update tutorials SET actief='1' WHERE id='$id' Zo zou ik het doen ik weet niet of dat mogelijk is met die functie want die value die bevat het is van de tutorial en op basis van dat update hij die maar ik weet echt nie of dat zo mogelijk is ik moet waaarschijnlijk gw iets anders doen om dat op subit te klikken en dat de geselecteerde geactiveert worden daar zit mijn probleem!
@ stijn: je vars moeten nie altijd buiten "" staan hoor je hebt 2 mogelijk heden echo "".$var.""; of echo "$var"; 
Greetz mathieu
Offline Stijn1 - 23/09/2004 22:01

PHP ver gevorderde
Je kan gewoon een link maken met ?actie=activeer&id=id
maar je wilt het met een formpje?
dan kan je
  1. if($_POST['test'] == true){
  2. // hier je update maar je moet die name='$name' nog veranderen, daar moet je dan test van maken in dit geval...
  3. }

En weer over die $var, om het juist te doen moet je ze altijd buiten de quotes zetten... 
Offline Duikboot - 23/09/2004 23:02
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Ik gebruik dat systeem dat stijn noemt met 0 en 1 ook. Alleen om te bepalen of bepaalde dingen als recent (de 1), of in het archief (de 0) terecht moeten komen. Dit systeem werkt prima, is aan te raden
Offline cowbeast - 25/09/2004 14:25 (laatste wijziging 25/09/2004 14:26)
Avatar van cowbeast Onbekend hmm jah ik weet wat je bedoelt! Maar ik zit met een denk probleem! ik heb nu dit-->
  2. <tr>
  3. <td align="center">
  4. <input type="checkbox" name="<? echo "$id"; ?>" value="">
  5. </td>
  6. <td><? echo "$naam"; ?></td>
  7. <td><? echo "$auteur"; ?></td>
  8. </tr>
  9. </form>

Maar dat gedeelte staat in een while dus jah word meerde keren herhaalt maar ik wil dat die while binnen <form></form> komen en niet zoals nu dat dat iederekeer herhaalt! ik zou willen dat ik bv alles aanvik en dat hij daat ook update! Maar ik weet nie hoe! de moet ik de name nu het id geven en dan gew zeggen in men update
SET actief='1' WHERE id='$name' ($name is de checkbocks e) Dus dan als ik op submit klik zou hij dat een aantal keren moeten uitvoeren! Maar ik weet niet of dat moegloijk is! Kan iemand even verder helpen ??:(
Offline DRUNK - 25/09/2004 16:45
  2. <?php
  3. while($bla == 'what ever!') {
  4. ?>
  5. <tr>
  6. <td align="center">
  7. <input type="checkbox" name[]="<? echo $id; ?>" value="1">
  8. </td>
  9. <td><? echo $naam; ?></td>
  10. <td><? echo $auteur; ?></td>
  11. </tr>
  12. <?php
  13. }
  14. ?>
  15. </form>

nu is $_POST['name'] een 2D-array dus die kan je dan weer in je code verwerken met een loopje ofzo:
  1. <?php
  2. for ($i = 0; $i <= count($_POST['name']; $i++)) {
  3. echo $_POST['name'][$i] . '<br />';
  4. }
  5. ?>

[offtopic]

@cowbeast: als je alleen een variabele wilt gaan echoen dus: <?php echo $naam; ?> zou ik get zo doen, die quotes zijn nergens voor nodig omdat een variabele geen string is (kan het wel zijn, maar dan zitten er al quotes omheen).
<?php echo "".$var.""; ?> is ook onzin omdat dubbele aanhalingstekens ("") wel variabelen verwerken in tegenstelling tot '' die de tekst letterlijk opvatten.

[/offtopic]
Offline cowbeast - 25/09/2004 22:39
Avatar van cowbeast Onbekend Ik ben eigenlijk niet goed mee! De bedoeling is dat er iets word geupdate in mijn db e! Niet dat het word weergeven! Dus hoe zorg ik ervoor dat als ik er bv 10 aanvink dat die 10 worden geupdate? dat is mijn probleem:s
Offline DRUNK - 26/09/2004 02:58 (laatste wijziging 26/09/2004 03:05)
Avatar van DRUNK PHP gevorderde vorige post zecht genoeg denk ik .....
u bent ingelogd als 'admin' (of what ever) en zit de elle lijst met 'dingen'. Klik er eene aan die is bv. 4 dus da is: '$_POST['name'][3]' (omdat een array met 0 begint) dan laat je die updaten naar 1 en de rest is gewoon nog 0.
nog niet duidelijk?

@cowbeast: waar ben je niet goed mee? UPDATE bla SET dsfjhfg = 'fuh' WHERE gfkhj = '1'?
Offline cowbeast - 26/09/2004 10:38
Avatar van cowbeast Onbekend Ja dat is duidelijk maar hoe kan ik er 2 tergelijk activeren? of is dat niet zo'n goed id? 
Offline Stijn1 - 26/09/2004 11:23

PHP ver gevorderde
Kijk, bij dat scriptje van DRUNK krijg je een 2D array, dan kan je mbh van die array en foreach maken en dan in een query zetten, is vrij simpel hoor, probeer het eens en zoek wat uit, daar leer je het meest van!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.22s