login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Leerzaam Project?

Offline mellowmood - 06/04/2005 16:07
Avatar van mellowmoodNieuw lid He hallo,

Heb al verschillende keren op inet gezocht naar een geschikt cms systeem, maar nog geen enkele gevonden. Het probleem is steeds wat ik tegenkom dat totaal niet op maat is. Er zitten uiteraard onwijs stoere cms systemen bij maar die zijn weer zo uitgebreid en weer specifiek gericht op een bepaalde doelgroep.

Ben dus op zoek naar iemand die het wat lijkt om samen met mij just for fun een leuk soort van cms systeem op te bouwen (allerlei modules die eenvoudig door config files zijn aan te passen naar je eigen wens). Dit aangezien ik zelf nog veel kan leren van mensen hier en andersom misschien ook....

Interesse laat maar effe wat weten...

PS: Heb ook al mensen gezocht bij PHPFreakz.nl maar kreeg daar maar barweinig reacties 

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 06/04/2005 16:12
Avatar van Thomas Moderator Hebbie wel eens gegoooooogled op:

"PHPNuke" http://phpnuke.org/
"free CMS" http://www.opensourcecms.com/

?

Trouwens een CMS is toch nooit op maat ? 
Een CMS is juist een supergeneriek ding waar je heel eenvoudig dingen mee op maat kunt maken ?
Offline mellowmood - 06/04/2005 16:14
Avatar van mellowmood Nieuw lid Tuurlijk ken ik die sites al, maar bepaalde dingen zijn zo verschrikkelijk uitgebreid...

En wat leer ik er nou van om een PHPNuke of TYPO of wat dan ook te uploaden en configureren. Ben toch iemand die zelf liever aan de gang gaat en eens goed classes en die zooi onder de knie krijgt... 
Offline Fenrir - 06/04/2005 16:25 (laatste wijziging 06/04/2005 16:25)
Avatar van Fenrir PHP expert Gewoon beginnen met een simpel module systeem, en template engine, en dan veel modules maken.

EDIT:
Misschien een idee om met sitemasters een open-source project te starten?
Offline mellowmood - 06/04/2005 16:26
Avatar van mellowmood Nieuw lid Ja zit wat ook wat in, maar dacht door middel van samenwerken etc en commentaar van andere scripters die een andere kijk er op hebben wel handig kon zijn....
Offline Fenrir - 06/04/2005 16:28
Avatar van Fenrir PHP expert Begin gewoon!
Misschien kun je hier in dit topic de code plaatsen, en iedereen kan daar zijn eigen versie bij zetten.
Offline Legolas - 06/04/2005 17:57
Avatar van Legolas Onbekend Tjah, lijkt me een leuk idee dat heel sitemasters met elkaar (of de mensen die het willen) zo'n opensource CMS maken. dat zou erg leuk zijn.
Offline jarro - 06/04/2005 19:36
Avatar van jarro HTML interesse ja lijkt mij ook wel wat.. maar dan stuit je op zoveel problemen enzo.. en mensen die gewoon niks uitvoeren.. maar dat lijkt mij ook wel leuk, en ik zou graag mee willen doen hor:)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s