login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Webserver

Offline Bart - 23/09/2004 18:36
Avatar van BartPHP expert Nu heb ik men eigen webserver geinstalleerd. Het werk bijna goed.
Alleen lukt het me niet om de PHP versie up te daten.
Hij draait op 4.1.1 alleen moet ie draaien op 4.3.8.
En MySQL werkt ook niet, deze error krijg ik:

1. Welkom op phpMyAdmin 2.2.3
  2.  
  3. Fout
  4. MySQL retourneerde:
  5.  
  6.  
  7. Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)
Nu is mijn eerste vraag wie kan mij helpen met het updaten van de PHP versie en mijn tweede vraag is wie kan mij helpen phpMyAdmin te laten draaien?

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline twopeak - 23/09/2004 18:49
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
wat heb je al gedaan om je php up te daten? (ik heb de oplossing op de php.net site binnen de 10 sec. gevonden)

mysql, je hebt je server geïnstalleerd volgens het boekje neem ik aan (ergens een manual gevolgd)?
Normaal gezien zou localhost moeten werken, maar je kan altijd het ip 127.0.0.1 proberen (dat zou hetzelfde als localhost moeten zijn)
Wat zegt phpinfo over je mysql?
Offline Thomas - 23/09/2004 19:32 (laatste wijziging 23/09/2004 19:32)
Avatar van Thomas Moderator En is je config.inc.php (van phpMyAdmin) wel ingesteld ?
phpMyAdmin werkt niet automagisch.
Offline Bart - 23/09/2004 20:04
Avatar van Bart PHP expert @ twopeak
1) Om php up te daten heb ik de tut van Joël gelezen, en precies stap voor stap gewerkt.

2) Hoe maak ik dan een database aan?

@ FangorN als ik die config.inc.php open zie ik allemaal vreemde tekens:S
Offline infinity - 23/09/2004 20:07
Avatar van infinity Gouden medaille

Grafische gevorderde
open je hem wel in een editor??
Offline Bart - 23/09/2004 20:09
Avatar van Bart PHP expert Ja.... Maar ik heb et al voor elkaar, ik moet een WYSIWYG editor gebruiken ipv kladblok
Offline cowbeast - 23/09/2004 21:30
Avatar van cowbeast Onbekend Hm met welke heb je hem geopend? kladblok? meschien moet je wel eens proberen een echte editor! 
Offline Gml - 23/09/2004 23:24
Avatar van Gml HTML beginner kladblok is een echte editor!!
Offline Duikboot - 23/09/2004 23:26
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Er word bedoeld dat je zoiets als Dreamweaver, GoLive of Frontpage gebruikt. Kladblok is wel een editor, maar niet specifiek voor webpagina's 
Offline twopeak - 24/09/2004 00:11
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
config.inc.php zou geen webpage mogen zijn maar een configuratie bestand (ascii)
De rare tekens zouden best wel eens opmaak kunnen vormen, nee?

je moet je eerst tot de database kunnen connecteren voor je een database kunt aanmaken
En dat lijkt je probleem...controleer even of je met een zelfgemaakt php scriptje kan connecteren, indien dat werkt, dan moet je zoals Fangorn zegt je configuratie mischien is installeren

voor de update
Op de website van php.net; bij de downloads, net onder de windows binaries zijn er pakketjes om up te daten! download die, en lees de informatie die in het bestand INSTALL staat, en je komt goed
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.207s