login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

verlaten van de site

Offline webstab - 30/03/2005 18:15 (laatste wijziging 30/03/2005 18:16)
Avatar van webstabPHP ver gevorderde Wanneer iemand mijn site verlaat zou het volgende moeten gebeuren.
  1. <?php
  2. if (Isset($_SESSION['gId'])) {
  3. $online = "UPDATE leden SET online='0' WHERE id = ".$_SESSION['gId']."";
  4. mysql_query($online) or die (mysql_error());
  5. } ?>

Is dit mogelijk? Zo ja hoe?

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 30/03/2005 18:17
Avatar van Maarten Erelid Jah, in je body tag, in de unload vlug een popupje laten komen met wat onzin, en in die pagina stop je die code?
Offline webstab - 30/03/2005 19:36
Avatar van webstab PHP ver gevorderde En is er nog een andere manier?
Bv als ik op sitemasters mijn venster sluit en ga dan op de andere pc kijken sta ik niet bij de leden die online zijn. Hoe doen jullie dat dan?
Offline MechaVore - 30/03/2005 20:47
Avatar van MechaVore Gouden medaille

PHP gevorderde
oh bij mij blijf iedereen altijd 3 minuten online ... dan zeg ik tegen iemand "he zit je ook op SiMa" en dan zegt ie: nee ben er al af al 2 minuten ...

Offline Maarten - 30/03/2005 20:53
Avatar van Maarten Erelid Wij houden gewoon de tijd van de laatste activiteit bij, en als dat verschil met de huidige tijd kleiner is dan 300 seconden ben je online, en anders ben je offline.
Offline Fenrir - 30/03/2005 21:03
Avatar van Fenrir PHP expert Ik heb voor school een project gedaan, en daar deed ik het met een steeds verversend iframe. Die logt dan eht laaste bezoek. Dit is preciezer, maar mijn script werkte bij de helft van de computers op school niet (oude IE wss).
Offline webstab - 30/03/2005 21:18
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Ik ken niets van javascript maar kan het zo?
<script type="javascript">
unloadfunctie() {
<?php
if (Isset($_SESSION['gId'])) {
$online = "UPDATE leden SET online='0' WHERE id = ".$_SESSION['gId']."";
mysql_query($online) or die (mysql_error());
} ?>

}
</script>
<body unload="unloadfunctie()">
Offline CelestialCelebi - 30/03/2005 22:13
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde Nee, tuurlijk kan dat niet. PHP wordt serverside uitgevoerd, dus al uitgevoerd voordat je dat stukje JavaScript ook maar in de source ziet.
Offline webstab - 30/03/2005 22:39
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Kan je dan mss een query in javascript maken? Waarschijnlijk niet...
Offline Slipie - 31/03/2005 10:11
Avatar van Slipie PHP beginner Nee dus, javascript is clientside.
Een popupje is ook geen oplossing want heeft iemand een popupblokker dan blijft je bezoeker oneindig lang online 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.214s