<?php
include ('config.php')
if (isset($_POST['submit'])) { //als persoon op submit heeft gedrukt verdergaan....
$username=$_POST['username']; //variablen toewijzen
$email=$_POST['email'];
$wachtwoord=$_POST['email'];
$query="INSERT INTO formulier (username, email, wachtwoord) VALUES ('"$username"', '"$email"', '"$wachtwoord"')"
mysql_query($query) or die (mysql_error());
if $username = 1 {
echo "Gebruikersnaam bestaat al";
} else {
echo "Je bent geregistreerd! Je kunt nu inloggen!!";
}
<?php
include('config.php')
if(isset($_POST['submit'])){//als persoon op submit heeft gedrukt verdergaan....
maak er maar een punt-komma < ; > van
Ik ben ook zo vrij geweest de rest van je code te bekijken, conclusie: er klopt niet echt veel van. Als ik jou was zou ik eers even alle tutorials op deze site doorwerken, dan wat scripts proberen te snappen < wat het doet, hoe en waarom zo enz... > daarna zal je wel wat van PHP snappen dan kan je zelf dingen gaan bouwen.
als je een gebruiker wilt aanmaken controleer je op het bestaan van de gebruikersnaam, dan moet je dus ook een SELECT gebruiken om te kijken of die naam wel of niet in de DB aanwezig is, je insert query geeft nog fouten als je het zo doet nietmeer:
ik snap if $username = 1 niet, je hebt al een variabel die $username heet, en die heeft de waarde van het ingevulde formulier.
doe het misschien op deze manier
<?php
$userquery = mysql_query("SELECT username FROM formulier WHERE username='".$username."'";
$usercontrole = mysql_num_rows($userquery);
if $usercontole <> 0 {
echo "Gebruikersnaam bestaat al";
} else {
echo "Je bent geregistreerd! Je kunt nu inloggen!!";
}
//deze laatste } was je ook vergeten ;-)
?>
<?php
$userquery=mysql_query("SELECT username FROM formulier WHERE username='".$username."'";