login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

membersysteem mysql

Offline webbiexl - 28/03/2005 19:39
Avatar van webbiexlPHP interesse hey ff een vragie over mysql. ik heb een tabel gemaakt en alles in die tabel staat op default 0 (met NOT NULL default werkt ie niet). nou roep ik dus die tabelregels allemaal op en bij wat er niet is ingevuld krijg ik allemaal een 0 te zien. nou gaat t hier om een membersysteem met profielen en wil ik bij t registreren alleen nickname naam mail pw inlaten vullen ipv van het hele profiel gedeelte, gwoon omdat t irritant is dat t aanmelden zo lang duurt...
maar als je vervolgens een profiel bekijk zie ik de naam t mailadres en nickname en voor de rest allemaal 0-len

wat moek doen om dit te verhelpen? kan het anders in de tabel gepropt worden of moet ik alsnog een if statement gebruiken
als t een if statement wordt maak dees dan even af/verbeter dees ff (de underline is voor t een / t ander niet om de nadruk ervan ofzo) voor mij want ik ben nou ook weer niet zo goed in php

dis t id wat ik wil
  1. <?
  2. if($object->[onderwerp]=="0"){
  3. echo "Niet ingevuld.";
  4. }
  5. elseif($object->[onderwerp])
  6. echo "($object->[onderwerp])";
  7. }
  8. ?>

Voor onderwerp geldt homepage, leeftijd etc

bij voorbaad dank WebbieXL

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline flAming - 28/03/2005 19:44
Avatar van flAming HTML beginner
  1. <?
  2. if( $object->onderwerp == 0 )
  3. {
  4. echo 'Niet ingevuld.';
  5. }
  6. else
  7. {
  8. echo $object->onderwerp;
  9. }
  10. ?>

Maargoed je hoeft toch geen default op te geven eigenlijk? Als je gewoon alleen NOT NULL doet, zonder default.. ?
Offline webbiexl - 28/03/2005 19:49
Avatar van webbiexl PHP interesse ja tikfoutje ik wil als default 'niet ingevuld' hebben staan maar dat pakt ie ni (op de een of andere manier) iig bedankt
Offline flAming - 28/03/2005 19:51
Avatar van flAming HTML beginner Hmm vaag dat ie dat niet pakt, maargoed die code die ik had verbeterd werkt wel neem ik aan? 
Offline webbiexl - 28/03/2005 20:41
Avatar van webbiexl PHP interesse nog niet geprobeerd kben een film aan t monteren die we voor een vriend hebben gemaakt hijs een half jaar naar new sealand geweest en hebben we een parodie op gemaakt, en de uncut heb ik net op cd gekregen dus wordt ff sleutelen want de film moet morgen klaar zijn, maar ik laat t weten als t werkt ofni
Offline Damage - 29/03/2005 02:11
Avatar van Damage PHP interesse Probeer anders de row zo te maken:

Veld: leeftijden
Type: varchar
Lengte/Waardes: 250
Attributen: leeg houden
Null: null
Standaard Waarden: NULL

Dat moet werken want zo heb ik er een stuk of 16 
Offline webbiexl - 29/03/2005 18:08
Avatar van webbiexl PHP interesse hij doet t bedankt voor je hulp als r nog s wat is hoor je van me 
khad een paar tikfoutjes in mn tabel zitten, stom maja was een paar trema's vergeten
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.211s