login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

parameter

Offline Mister - 28/03/2005 10:44 (laatste wijziging 28/03/2005 10:44)
Avatar van MisterHTML interesse Ik heb een query die zou moeten vragen naar een nummer(muziek), oke, die vraagt dat, en als ik dan bv "daft punk" intik, en in de database staat: "Daft Punk" (met hoofdletters dus) dan vind hij dat niet, hoe ik ervoor zorgen dat hij dat wel vind, dat hij geen rekening houd met hoofdletters en spaties enz

dit heb ik:
  1. SELECT tblPlaten.Nummers, tblPlaten.Artiest, tblPlaten.Album, tblPlaten.Label, tblPlaten.Stijl
  2. FROM tblPlaten
  3. WHERE (((tblPlaten.Nummers)=[Voer het gewenste nummer in: ]));

alvast bedankt

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Legolas - 30/11/1999 00:00
Avatar van Legolas Onbekend Misschien als je gegevens in de db gaat invoeren steeds eerst strtolower doen, dat is een oplossing van te voren. dus ff die platen opnieuw invoeren en in alle scripts via strtolower alles doen.
Offline Mister - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Mister HTML interesse Ik heb het zelf al gevonden Drnrndit is hem, kijk vooral naar de parameter, als ik nu nog maar on intik, vind hij het liedje Down on the volcano al. En dat moest ik hebben.rn[code]SELECT tblPlaten.Nummers, tblPlaten.Artiest, tblPlaten.Album, tblPlaten.Label, tblPlaten.StijlrnFROM tblPlatenrnWHERE (((tblPlaten.Nummers) Like & [Voer het gewenste nummer in ] & ));[code]
Offline Legolas - 30/11/1999 00:00
Avatar van Legolas Onbekend Deze query bijvoorbeeldrn[code]rnSELECT veldnaam FROM tabel WHERE inhoud LIKE '%invoer%';rn[code]rnToepassing bij journ[code]rnSELECT tblPlaten.Nummers, tblPlaten.Artiest, tblPlaten.Album, tblPlaten.Label, tblPlaten.StijlrnFROM tblPlatenrnWHERE tblPlaten.Nummers LIKE '%invoer%';rn[code]
Offline bosgroen - 30/11/1999 00:00
Avatar van bosgroen Gouden medaille

PHP interesse
of nog overzichtelijkerrn[code]rnSELECT Nummers, Artiest, Album, Label, StijlrnFROM tblPlatenrnWHERE Nummers LIKE '%invoer%';rn[code] rnAls je maar 1 tabel gebruikt in die query, dan hoef je hem niet te vermelden.
Offline Mister - 30/11/1999 00:00
Avatar van Mister HTML interesse mjah, maar het mijne werkt ook D maar toch bedankt, ;)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s