login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

wat betekent deze db-error?

Offline webstab - 22/09/2004 18:41 (laatste wijziging 22/09/2004 18:41)
Avatar van webstabPHP ver gevorderde wat betekent deze error?

1. Column count doesn't match value count at row 1

ik snap gewoon niet wat ik fout heb gedaan

19 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Slipie - 22/09/2004 18:42
Avatar van Slipie PHP beginner je roept een column aan die niet bestaat of je roept ze in de verkeerde volgorde op
Offline matthias - 22/09/2004 18:43 (laatste wijziging 22/09/2004 18:45)
Avatar van matthias PHP interesse Laat je query eens zien.

ik weet niet echt hoe ik dat moet uitleggen.
Wel hoe je het op moet lossen 

Bijv:
  1. mysql_query("INSERT INTO blaa (id, nog,wat) VALUES ('1', 'Hallo'")or die(mysql_error());

Dit zal een fout opleveren. Omdat het aantal voor de VALUES niet overeenkomt met die erachter.

ik weet et, een beetje vreemde uitleg
Offline Duikboot - 22/09/2004 18:43
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde ff deze topic volgen, zo'n probleem heb ik ook ;)
Offline webstab - 22/09/2004 19:10
Avatar van webstab PHP ver gevorderde dit staat er nu
  1. mysql_query("INSERT INTO leden (naam, wachtwoord,emailadres,vnaam,anaam,geslacht,woonplaats,geboortedatum,msn,website) VALUES ('" . $_POST['naam'] . "', '" . $wacht . "','" . $_POST['emailadres'] . "','" . $_POST['vnaam'] . "','" . $_POST['anaam'] . "','" . $_POST['geslacht'] . "','" . $_POST['woonplaats'] . "','" . $datum . "''" . $_POST['msn'] . "''" . $_POST['website'] . "')") or die(mysql_error());

moet ik dat dan veranderen in
  1. mysql_query("INSERT INTO leden (id,naam, wachtwoord,emailadres,vnaam,anaam,geslacht,woonplaats,geboortedatum,msn,website,activatie) VALUES ('','" . $_POST['naam'] . "', '" . $wacht . "','" . $_POST['emailadres'] . "','" . $_POST['vnaam'] . "','" . $_POST['anaam'] . "','" . $_POST['geslacht'] . "','" . $_POST['woonplaats'] . "','" . $datum . "''" . $_POST['msn'] . "''" . $_POST['website'] . "','')") or die(mysql_error());

dit zijn de kolommen in mijn db(in de juiste volgorde):
id,naam,wachtwoord,emailadres,vnaam,anaam,geslacht,woonplaats,geboortedatum,msn,website,activatie
Offline Joel - 22/09/2004 19:24
Avatar van Joel Eigenaar Het aantal kolommen moet gewoon gelijk zijn aan het aantal waardes, lijkt me vrij logisch.
Offline webstab - 22/09/2004 19:29 (laatste wijziging 22/09/2004 19:34)
Avatar van webstab PHP ver gevorderde maar wat is er dan fout?
zo ziet mijn database eruit:
http://driesv.freeserverhost.net/dab.jpg
en dit is de query

mysql_query("INSERT INTO leden (id,naam, wachtwoord,emailadres,vnaam,anaam,geslacht,woonplaats,geboortedatum,msn,website,activatie) VALUES ('','" . $_POST['naam'] . "', '" . $wacht . "','" . $_POST['emailadres'] . "','" . $_POST['vnaam'] . "','" . $_POST['anaam'] . "','" . $_POST['geslacht'] . "','" . $_POST['woonplaats'] . "','" . $datum . "''" . $_POST['msn'] . "''" . $_POST['website'] . "','')") or die(mysql_error());

en dit een andere query die er in voorkomt

$check = mysql_query("SELECT naam FROM leden WHERE naam='" . $_POST['naam'] . "'") or die(mysql_error());
if(mysql_num_rows($check) == 0) {
Offline Maarten - 22/09/2004 19:36
Avatar van Maarten Erelid Heb je als host freeserverhost.com ipv van localhost ingetikt? anders zal het ook nie lukken...
Offline webstab - 22/09/2004 19:39
Avatar van webstab PHP ver gevorderde ja
dat is in orde
wnt op andere pagina's werkt de db wel
Offline Maarten - 22/09/2004 19:41
Avatar van Maarten Erelid ik weet niet of het iets uitmaakt maar het invoeren van 'id' is eigenlijk overbodig, de DB zal automatisch een nummerken geven aangezien het toch auto_increment is...
Offline DRUNK - 22/09/2004 19:43 (laatste wijziging 22/09/2004 19:46)
Avatar van DRUNK PHP gevorderde paar komma's vergeten:
  1. <?php
  2.  
  3. mysql_query("INSERT INTO leden (id,naam,wachtwoord,emailadres,vnaam,anaam,geslacht,woonplaats,geboortedatum,msn,website,activatie) VALUES ('','" . $_POST['naam'] . "','" . $wacht . "', '" . $_POST['emailadres'] . "', '" . $_POST['vnaam'] . "', '" . $_POST['anaam'] . "', '" . $_POST['geslacht'] . "', '" . $_POST['woonplaats'] . "', '" . $datum . "', '" . $_POST['msn'] . "', '" . $_POST['website'] . "', '')") or die(mysql_error());
  4.  
  5. ?>
Offline webstab - 22/09/2004 20:01
Avatar van webstab PHP ver gevorderde merci,het werkt
Offline webstab - 22/09/2004 21:13 (laatste wijziging 22/09/2004 21:17)
Avatar van webstab PHP ver gevorderde sorry,dat ik zoveel vragen stel,maar ik zen al meer dan een week bezig met een stom ledensysteem en het wilt nog niet werken.
nu komt er deze error:
  1. Warning: mysql_query(): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /home/www/driesv.freeserverhost.net/content/registreer.php on line 3
  2.  
  3. Warning: mysql_query(): A link to the server could not be established in /home/www/driesv.freeserverhost.net/content/registreer.php on line 3
  4. Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)

en op lijn 3 staat dit:
  1. mysql_query("UPDATE leden SET activatie='1' WHERE $wachtwoord = '$_GET[activeer]'") or die(mysql_error());

en de structuur van mijn db kan je zien op http://driesv.freeserverhost.net/dab.jpg

edit: fout gevonden

edit 2:
nu krijg ik dit
  1. You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '= 'e10adc3949ba59abbe56e057f20f883e'' at line 1
Offline webstab - 24/09/2004 16:41
Avatar van webstab PHP ver gevorderde heeft er iemand een idde?
You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '= 'e10adc3949ba59abbe56e057f20f883e'' at line 1

http://driesv.freeserverhost.net/dab.jpg

mysql_query("UPDATE leden SET activatie='1' WHERE $wachtwoord = '$_GET[activeer]'") or die(mysql_error());
Offline Scott - 24/09/2004 17:10
Avatar van Scott Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Ik denk niet dat het veldnaam $wachtwoord heet, mag trouwens ook niet...
Offline webstab - 24/09/2004 17:17
Avatar van webstab PHP ver gevorderde http://driesv.freeserverhost.net/dab.jpg
zo ziet mijn databse eruit
  1. You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '= '1'' at line 1

zo ziet de error er momenteel uit
  1. mysql_query("UPDATE leden SET activatie='1' WHERE $id = '$_GET[activeer]'") or die(mysql_error());

zo ziet de query er uit

en het is dus de bedoeling wnr het lid activatie.php?activeer=("zijn idnummer") typt dat zijn account dan geactiveerd wordt.
Offline webstab - 24/09/2004 17:18
Avatar van webstab PHP ver gevorderde mysql_query("UPDATE leden SET activatie='1' WHERE id = '$_GET[activeer]'") or die(mysql_error());
dit heb ik nu en nu is de error verdwenen?
dus zo een $ moet er niet staan bij WHERE 
Offline kpjmierlohou - 24/09/2004 17:53
Avatar van kpjmierlohou Lid Ik weet ut antwoord niet maar webstab je heb zelf de meeste berichten geschreven:s
Offline matthias - 24/09/2004 17:59
Avatar van matthias PHP interesse
  1. <?
  2. mysql_query("UPDATE leden SET activatie='1' WHERE id = '".$_GET['activeer']."'") or die(mysql_error());
  3. ?>
Offline webstab - 24/09/2004 18:32
Avatar van webstab PHP ver gevorderde ké,merci
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.299s