login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

scripts zelf wijzigen

Offline leendertW - 17/03/2005 21:48
Avatar van leendertWPHP beginner Ik wil dat de gebruikers hun geposte script kunnen wijzigen. Wanneer iemand iets gepost heeft zet ik hun $_SESSION[id] in de tabel scripts. Nu probeer ik aan de hand van deze query te zorgen dat ze alleen hun eigen geposte scripts zien en kunnen wijzigen:

$sQuerySelectScripts = "SELECT * FROM scripts WHERE user_id = ".$_SESSION['user_id']." AND script_id = ".addslashes ( $_GET['script_id'] );

$rQuerySelectScripts = mysql_query ( $sQuerySelectScripts );

if (mysql_num_rows ( $rQuerySelectScripts ) != 0 )

maar dan geeft hij deze fout:

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/l/leentjesweb.nl/HTML/scripts/wijzigen.php on line 11
Je hebt nog geen script gepost.

Wanneer ik de query echo zie ik dat script_id leeg is. Hoe krijg ik deze te pakken hij staat in de database. Maar hoe doe ik dit icm het userid zodat elke user zijn eigen geposte scripts kan wijzigen en niet die van iemand anders.?
wat is er fout aan die query?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 17/03/2005 22:09 (laatste wijziging 17/03/2005 22:11)
  1. <?
  2. $sQuerySelectScripts = "SELECT * FROM scripts WHERE user_id=' ".$_SESSION['user_id']."' AND script_id='".addslashes($_GET['script_id'] )."'";
  3. ?>

foutje in je query
Offline jasperken - 17/03/2005 22:11
Avatar van jasperken PHP interesse "SELECT users.*, scripts.* FROM users, scripts WHERE users.user_id = ".$_SESSION['user_id']." AND .scripts.script_id = ".addslashes ( $_GET['script_id'] );

dat moet uw query zijn denkik je moet gewoon ff de namen van de tabellen vervangen, hier ga je eigenlijk vanuit 2 tabellen gegevens verzamelen en die dan vergelijken in 1 query....:D
Offline jasperken - 17/03/2005 22:13
Avatar van jasperken PHP interesse ow lol ik ben ff verkeerd ik had me mislezen in wat het moest doen idd stijn1989 =)
Offline nemesiskoen - 17/03/2005 22:14 (laatste wijziging 17/03/2005 22:14)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
iksnap eig niet WAAROM jij gegevens uit 2 tabellen wilt gaan liggen lezen jasperken... als de gegevens maar in 1 tabel staan:s

edit: oke, ksnap et wel... je had je mislezen 
edit button niet vergeten he:p
Offline leendertW - 17/03/2005 22:25 (laatste wijziging 18/03/2005 00:03)
Avatar van leendertW PHP beginner Mar het werkt nog niet.
Het script_id blijft leeg.
Maar het moet volgens mij niet mEt $_GET want het komt niet uit de url maar uit de database.

Het moet dus net zoiets worden als dat je hier kan. Als je hier een script hebt gepost kan je hem achteraf (als je bent ingelogd) ook aanpassen.

Maar hoe werkt dat?
Ik heb dus het user_id en het script_id in 1 tabel staan!
Offline jasperken - 18/03/2005 11:10
Avatar van jasperken PHP interesse Aha ik denk dat ik snap wat je wilt bereiken je wilt dus zorgen dat als een gebruiker naar een script kijkt, er wordt gekeken of dit script van hem is, zo ja een knop weergeven met edit?

Dan moet je gewoon enkel je $_SESSION['user_id'] gebruiken aangezien je bijvoorbeeld deze edit knop bij je script gaat zetten heb je zo al alle info ivm de gebruiker en als je de poster_id in je tabel van scripts stopt kan je toch makkelijk met een if() bepalen of hij het mag editen of niet? Daarna stuur je de gebruiker gewoon naar een pagina edit.php met in de form hidden field de user_id (optie) en de script_id
dan kan je daar nog eens gaan checken door de gegevens van je script af te halen en de user_id met poster_id te vergelijken.
Ik denk dat dit wel volstaat zeker? 
Grtz
Offline leendertW - 18/03/2005 11:46
Avatar van leendertW PHP beginner Ja je hebt het goed:D. Maarrruh.
Als iemand in gelogd is dan krijgt hij dus een knop erbij met scriptswijzigen.
Nu heb ik in scripts wijzigen die query staan maar die pakt het scrtipt_id niet maar het user_id wel.
Mijn vraag: hoe krgij ik dat script_id te pakken.
Wanneer iemand dus een script gepost heeft dan wordt het script en user_id geregistreerd in een tabel.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s