login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

where-syntax error

Offline yolk - 14/03/2005 13:13
Avatar van yolkHTML interesse In onderstaand script staat een fout, maar ik kan niet ontdekken wat de fout is.

1. $query = "INSERT INTO wedstrijd (thuisid, bereikbaar1, bereikbaar2)";
  2. $query .= "VALUES ('";
  3. $query .= $_POST["thuisid"] ."', '" ;;
  4. $query .= $_POST["bereikbaar1"] ."', '" ;
  5. $query .= $_POST["bereikbaar2"] ."', '";
  6. $query .= "WHERE thuisid='" .$_SESSION["club_id"]."');" ;

Ik krijg deze melding:
  1. FOUT: You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''WHERE thuisid='')' at line 2

Moet de WHERE-regel misschien op een andere plaats?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline thajunk - 30/11/1999 00:00
Avatar van thajunk Onbekend ik zie alleen iets raars op regel 4 je hebt 2 keer afgesloten ;;
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Thomas Moderator - je hebt geen spatie voor VALUES staanrn- je hebt geen afsluitingshaak ) voor je VALUESrn- INSERT-statements hebben geen WHERE-conditie... Je INSERT namelijk een nieuw record, en dat is nooit gebonden aan een conditie - je kan alleen WHERE gebruiken in UPDATE- (,DELETE- of SELECT-) statements
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend [quote]je hebt geen afsluitingshaak ) voor je VALUES[quote] staat er wel, maar helemaal aan het eind, na de WHERE.rnrnJe kunt beter gewoon de variabele in 1 keer maken. Als je meerdere regels overzichtelijker vindt kun je het altijd zo doenrn[code]$query = INSERT INTO wedstrijd (thuisid, bereikbaar1, bereikbaar2)rn VALUES(rn '.$_POST[thuisid].',rn '.$_POST[bereikbaar1].',rn '.$_POST[bereikbaar2].');[code]rnrnJe moet je query trouwens ook niet afsluiten met een puntkomma.
Offline yolk - 30/11/1999 00:00
Avatar van yolk HTML interesse @FangorN helemaal gelijk. Stom, natuurlijk kan een insert geen where-statement hebben. $rnrn@numlockrond bedankt voor de tips
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.199s