login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

decimaal getal in db

Offline jarro - 13/03/2005 17:58
Avatar van jarroHTML interesse heej, ik heb de volgende situatie:

Ik heb een $string = <tag atribuut=waarde>20.56</tag>
toen deed ik strip_tags($string) toen hield ik 20.56 over.

nu wil ik dat die 20.56 als een decimaal getal in de database komt, zodat als ik hem eruit haal, er mee kan rekenen enzo..

weet iemand wat ik fout doe? ik heb mijn db-kolommen overigens ingesteld op float, weet neit of dat goed was?

Bij voorbaat dank.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van prorsoft PHP gevorderde dan moet jernsettype($string, integer); rndan wordt het automatisch een decimaal getalrnof, wat ook kanrn$string+=0;rnrnEDIT dat laatste is niet zo betrouwbaar
Offline jarro - 30/11/1999 00:00
Avatar van jarro HTML interesse nou dat heb ik gedaan.. dat met dat settype, maar hij geeft nog steeds gewoon 0 aan in de database.rn[code]rnrnrn ABN Amro informatie (aaba)rn$aab_koers = strip_tags($lines['100']);rnsettype($aaba_koers, integer); rnrnMYSQL-gezeurrnmysql_connect(localhost,jarrovanginkel,); de server selecterenrnmysql_select_db(jarrovanginkel_nl_db); database selecterenrnrnaabarn$aaba=INSERT INTO koersen (fonds, koers, open, slot, hoog, laag) VALUES ('aaba', '$aaba_koers', '$aaba_open', '$aaba_slot', '$aaba_hoog', '$aaba_laag'); query makenrnmysql_query($aaba);rnrnrn[code] rnrnDit is het stuk code..rnrntnx voor de reactie trouwens)
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00
Avatar van prorsoft PHP gevorderde INSERT INTO koersen (fonds, koers, open, slot, hoog, laag) VALUES ('aaba', '$aaba_koers', '$aaba_open', '$aaba_slot', '$aaba_hoog', '$aaba_laag'rnmoeten die quotes niet web rondom de variabelen, en juist om de andere woorden(fonds, koers enz.)
Offline jarro - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van jarro HTML interesse [quote]Het INSERT statement wordt gebruikt om informatie toe te voegen aan je database. De standaard syntax voor dit statement gaat als volgtrnrnINSERT INTO tabelnaam (kolom1, kolom2) VALUES ('waarde1', 'waarde2')[quote] rnrnStaat bij de tuts van niet.. rnrnik heb dit nu geprobeerdrnrn$aaba_koers = strip_tags($lines['100']);rn$aaba_koers = str_replace('.',',','$aaba_koers');rn$aaba_koers = settype($aaba_koers, integer);rnrnen dit geeft als uitkomst in mijn db 1...rnrndat is dus duidelijk fout.. maar ik zie niet in waarom het nu niet gewoon luktss
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend als het gaat om integersfloat moeten er geen quotes omheen.rnrnzet eens gewoon een insert-query in een bestand met een float als waarde en voer dat uit. Als het dan wel werkt zit het dus in de invoer en wat je daarmee doet, anders zit het probleem bij mysql (zou niet weten wat, maar misschien is je tabel niet goed aangemaakt ofzo, veldtype niet goed ofzo).
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s