login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Eigen control panel...

Offline cowbeast - 13/03/2005 15:07
Avatar van cowbeastOnbekend beste,

Ik start binnen kort een eigen game- en webhost dus ik verzamel wat informatie rond alles. Nu ik wil een eigen control pannel maken voor men cs servers maar ik zit met een probleempje, ik wil alles configuratie via men database doen! Zo kan ik die ook makelijk in de gaten houden. maar bij cs zit al die informatie in cfg bestand ik heb een plugin voor men amx mod zodat ik die files ook uit men database kan halen! Zeer handig dus maar dat komt dan allemaal in 1 var te staan! En deze geeft problemen... Ik wil dus een formulier maken waarmee ik dus alles kanweizigen... maar die stukjes zien er zo uit

1. pausable 0
  2. hostname "CowBeast.be"
  3. sv_maxspeed 320

Ik wil deze stukjes spiltsen stel nu dat dit bovenstaande stukje in 1 van staat hoe zorg ik er voor dat ik bv dit verkrijg
  1. <?
  2. pausable = $var1 //dit komt dan uit het formulier
  3. hostname = $var2
  4. ?>

En dan achteraf alles trug mooi in de db steken. Kan iemand helpen?

Greetz Mathieu 

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 30/11/1999 00:00
Avatar van Stijn PHP expert [code]rnpausable = $_POST['var1'];rnhostname = $_POST['var2'];rndeze variablen komen van twee tekstvakken met de name var1 en var2rn[code] rnrngroeten stijn;-)
Offline NCube - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van NCube HTML beginner Misschien is [b][url=httpwww.checkyour6.netindex.phpcat=tools&sub=phpadmin]DIT[url][b] wat voor je
Offline cowbeast - 17/03/2005 20:39 (laatste wijziging 17/03/2005 20:40)
Avatar van cowbeast Onbekend Ja is idd iets! Maar ik zoek ook iets voor andere games... heeft iemand soms een site met 1 of ander overzicht? zou wel handig zijn want ik vind bijna niks 
@ stijn... wtf doe jij nu ! lees men text eens AUB
Offline jasperken - 18/03/2005 12:13
Avatar van jasperken PHP interesse ik geloof dat er een functie is file() die alle lijnen in een veriabel zet:
file

(PHP 3, PHP 4 , PHP 5)
file -- Leest het volledige bestand in een array
Beschrijving
array file ( string filename [, int use_include_path [, resource context]])

Hetzelfde als readfile(), behalve dat file() het bestand in een array terug geeft. Elk element van de array komt overeen met een regel uit het bestand, met het newline teken er nog aan. Als het faalt, geeft file() FALSE terug.

Je kan de optionele use_include_path parameter gebruiken door hem op "1" te zetten, als je ook in de include_path wil zoeken voor het bestand filename.

Hiermee moet wat jij wil doen perfect te doen zijn, je moet gewoon elke keer kijken welke naam er in het begin staat, als je wil kan je zelf al de config files enzo uiteen gaan halen, in databases stoppen en terug ineen stoppen, zeeeer handig indd ;)
Offline cowbeast - 18/03/2005 18:47
Avatar van cowbeast Onbekend ja dat database goedoe wil ik doen! omdat ik wel beter ervaringen heb met sql en php voor dit soort doeningen dan gw files te gaan splitten maar als ik bv alles in de db steek heb ik nogaltijd het probleem als het aangepast moet worden dat het toch nog trug moet gespilts worden voor alles weer te kunnen aanpassen of zo... 
Offline jasperken - 18/03/2005 20:07
Avatar van jasperken PHP interesse Mja je moet een functie hebben die de config.cfg uiteen haalt en in je database stopt en dan nog een functie hebben om alles terug ineen te steken en uit de database te halen. hmm als je me eens voorbeeld stuurt van een server config zal ik het eens bekijken mss kan ik zeggen hoe je het meot doen.

grtz
Offline ikkedikke - 19/03/2005 14:20
Avatar van ikkedikke PHP expert dit helpt je misschien een aardig eind op weg:
  1. <table border="0" summary="">
  2. <tr>
  3. <td bgcolor=#AAAAAA>naam</td>
  4. <td bgcolor=#AAAAAA>waarde</td>
  5. </tr>
  6. <?
  7. $gegevens = file('myfile.ini');
  8. foreach($gegevens as $key => $regel)
  9. {
  10. $regel = trim($regel);
  11. if(substr($regel,0,1)=='#')//commentaar
  12. {
  13. unset($gegevens[$key]);
  14. }
  15. else
  16. {
  17. if(eregi("^([a-z0-9._]+) (.*)",$regel,$waarden))
  18. {
  19. ?>
  20. <tr>
  21. <td bgcolor=#DDDDDD><?=$waarden[1]?></td>
  22. <td><?=$waarden[2]?></td>
  23. </tr>
  24. <?
  25. }
  26. else
  27. {
  28. ?>
  29. <tr>